Boear 323F, facelift op eind pagina 2.

Stel jezelf en je Mazda 323F of Mazda 3 hier voor! Maak de andere forumleden jaloers met knappe foto's van je auto en informatie over de projecten waar je mee bezig bent.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Dit forum is enkel bedoeld voor gebruikers met een Mazda 323F!
Geen 323F? Klik hier!
Kevertje
Novice
Novice
Berichten: 364
Lid geworden op: ma 30 jun, 2008 10:23 pm
Auto: Niksan Mietra
SYC/ Wie is wie-topic: 0

Re: Boear 323F

Bericht door Kevertje »

Het is een fabeltje dat je alles van een en hetzelfde merk moet hebben om iets goed te laten klinken.
Echter zijn de spullen van DLS wel goed en betrouwbaar dus waarom zou je het niet doen natuurlijk.
Afbeelding
www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level
Boear
Rookie
Rookie
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 17 jun, 2012 5:05 pm
Auto: 323F 1.8 GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 37361
Contacteer:

Re: Boear 323F

Bericht door Boear »

Kevertje schreef:Het is een fabeltje dat je alles van een en hetzelfde merk moet hebben om iets goed te laten klinken.
Echter zijn de spullen van DLS wel goed en betrouwbaar dus waarom zou je het niet doen natuurlijk.


Jup zijn fabels maar als het merk je bevalt kun je er net zo goed mee doorgaan.
Kevertje
Novice
Novice
Berichten: 364
Lid geworden op: ma 30 jun, 2008 10:23 pm
Auto: Niksan Mietra
SYC/ Wie is wie-topic: 0

Re: Boear 323F

Bericht door Kevertje »

Boear schreef:
Kevertje schreef:Het is een fabeltje dat je alles van een en hetzelfde merk moet hebben om iets goed te laten klinken.
Echter zijn de spullen van DLS wel goed en betrouwbaar dus waarom zou je het niet doen natuurlijk.


Jup zijn fabels maar als het merk je bevalt kun je er net zo goed mee doorgaan.



Als het een goed merk is wel ja
En dat is DLS gelukkig ook.
Maar eigenlijk hoor je te gaan luisteren welke sub/speakers/versterker je bevalt en zo je keuze te maken.
Dat een merk je bevalt omdat je er een versterker van hebt wil niet zeggen dat de sub ervan klinkt zoals jou dat bevalt.
Daarom zou de keuze alsnog op een ander merk kunnen vallen
Afbeelding
www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level
Boear
Rookie
Rookie
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 17 jun, 2012 5:05 pm
Auto: 323F 1.8 GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 37361
Contacteer:

Re: Boear 323F

Bericht door Boear »

Kevertje schreef:Als het een goed merk is wel ja
En dat is DLS gelukkig ook.
Maar eigenlijk hoor je te gaan luisteren welke sub/speakers/versterker je bevalt en zo je keuze te maken.
Dat een merk je bevalt omdat je er een versterker van hebt wil niet zeggen dat de sub ervan klinkt zoals jou dat bevalt.
Daarom zou de keuze alsnog op een ander merk kunnen vallen


Mijn antwoord is wellicht wat kort door de bocht, de ervaring van de subwoofer van DLS heb ik op basis van een versie die iemand anders heeft en de boxen in auto's in de auto van me broer vandaar dat uiteindelijk die merk voorkeur eris maar je hebt gelijk alles is afhankelijk van het luisteren en wijze les een goed merk wil nog niet perse het mooiste geluid geven, dat is vooral testen, luisteren en testen natuurlijk
Boear
Rookie
Rookie
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 17 jun, 2012 5:05 pm
Auto: 323F 1.8 GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 37361
Contacteer:

Re: Boear 323F

Bericht door Boear »

Goed nieuws en slecht nieuws.

Slechte nieuws, komende tijd, geen tijd voor geld voor mazda, geen tijd zelfs, dit is even dan ook vlug een bericht omdat ik een paar prive berichten gemist had door een week geen laptop gezien te hebben.

Goede nieuws, ik heb een appartement en deze week daarvan de sleutels gekregen, en aangezien op jezelf wonen en verhuizen een dure aangelegenheid is, hebben we dan ook gelijk de reden voor het slechte nieuws.

Jammer genoeg loop ik hierdoor een top uitlaat mis voor onder me uitlaat van RoyS, echter een koelkast, oven en wat verf op de muren heeft even voorrang.

Kortom over een paar weken zal ik hier pas weer spammen als ik weer tijd heb en tegen die tijd hopelijk internet in mijn nieuwe huisje wat af is... :lol:
Boear
Rookie
Rookie
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 17 jun, 2012 5:05 pm
Auto: 323F 1.8 GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 37361
Contacteer:

Re: Boear 323F

Bericht door Boear »

Weer een tijdje geleden maar er is veel geld en tijd in mijn appartementje gaan zitten. Echter een weekje vrij genomen van werk om nog enigzins een vakantie gevoel te hebben dus ook wat tijd voor de auto.

Nadat ik het gekloot met mijn stationair en luchtaanzuiging heb opgelost maar eens voor iets niet elektrisch gekozen. Kortom de stootstrips eraf proberen te krijgen en dat was nog een behoorlijke klus. Aangezien het wel leek of de vorige eigenaar ze er opnieuw had opgeplakt op 1 kant. Dus uren bezig geweest met een fohn en het resultaat is dat ik binnenkort weer eens moet gaan poetsen om de laatste lijmrestjes weg te krijgen. Gelukkig zat er geen roest achter maar wel een stukje lakbeschadiging. Gelukkig gaat die deur toch vervangen worden,.

Daarnaast vandaag bezig geweest met het vervangen van de deurhendels, vervangen voor rood gespoten versies. Potver wat is me dat toch een rotklusje. Achterkant zijn zo gepiept, dat is immers 2 boutjes loshalen en een beetje opletten. Die voor zijn toch wat lastiger, vooral aangezien 1 bout netjes weggewerkt is. De borging van het slot zat nogal strak en ik heb toch het langste van allemaal lopen pielen met dat witte klipje. Ondertussen ook nog een regenbui waardoor ik de boel kon afdekken en na dit verfrissende water uit de hemel plus een bakje koffie ging alles een stuk beter :P. Alles erin zetten ging dan ook een stuk sneller.

Van de week staat nog op programma:

Deur voor en achter aan passagiers kant vervangen inclusief bijbehorende boxen etc overzetten. Plus de voorbumper en de achterbumper vervangen. Dat laatste is afhankelijk of er deze week een brug vrij komt aangezien ik ook de trekhaak eronder uit ga gooien (indien mogelijk)..


Foto's volgen nog maar ik vind het nu wel beter eruit zien.
Boear
Rookie
Rookie
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 17 jun, 2012 5:05 pm
Auto: 323F 1.8 GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 37361
Contacteer:

Re: Boear 323F

Bericht door Boear »

Hierbij even wat foto´s van het beloofde werk, Ik zal het verhaal eromheen maar niet typen maar het is behoorlijk wat werk geweest. Het resultaat van 2 dagen zwoegen:

# 2 nieuwe deuren aan passagierskant
# Spiegel vervangen aan passagierskant, moeten beiden nog gespoten worden.
# Deurhendels vervangen voor rode exemplaren
# Trekhaak verwijderd
# Nieuwe achterbumper geplaatst
# Audio gefikst
# Mistlampen gemonteerd
# Nieuwe voorbumper (inclusief lip)
# Veerpootbrug gemonteerd.

[album]857[/album]

[album]856[/album]

[album]858[/album]

[album]855[/album]
Gebruikersavatar
Roellie323
Newbie
Newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 21 okt, 2012 8:58 pm
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Boear 323F, facelift op eind pagina 2.

Bericht door Roellie323 »

Die ziet er strak uit! complimenten :duim:
Gebruikersavatar
Mylo2010
Novice
Novice
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 26 okt, 2012 9:41 pm
Auto: BG GT/8v/6sport
SYC/ Wie is wie-topic: 38009
Contacteer:

Re: Boear 323F, facelift op eind pagina 2.

Bericht door Mylo2010 »

Keurig strak beschaafd BA'tje.
Complimenten! :duim:
:rock:
[glow=red]Got to love pop-up headlights![/glow]
Mazda 323F BG 1.6
Mazda 121 1.3
Mazda 323F BA 1.5
Mazda 6 GG 2.0
Mazda 323F BG 1.6
Mazda 323F BG 1.8 GT
Gebruikersavatar
pop-i
Clublid
Clublid
Berichten: 5822
Lid geworden op: di 14 mar, 2006 11:59 pm
Auto: BA1.8GTX&BJ1.6
SYC/ Wie is wie-topic: 2369
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Boear 323F, facelift op eind pagina 2.

Bericht door pop-i »

Zo zo druk bezig geweest kerel :respect: :super: :duim:

Ziet er inderdaad mooi uit :leuk: mooi rood isnie lelijk 8-)

Tja die stootstrips kunnen inderdaad flink vast zitten ja. vaak spuiten mensen er superkit achter want dan komen ze vast niet meer los denken ze dan. alleen jammer als je ze er dan ooit af wilt halen haha. (ik had het bij mijn skirts die heb ik moeten slopen)
Afbeelding
Plaats reactie