Boear 323F, facelift op eind pagina 2.

Stel jezelf en je Mazda 323F of Mazda 3 hier voor! Maak de andere forumleden jaloers met knappe foto's van je auto en informatie over de projecten waar je mee bezig bent.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Dit forum is enkel bedoeld voor gebruikers met een Mazda 323F!
Geen 323F? Klik hier!
eBoonstra
Advanced
Advanced
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 01 okt, 2010 2:46 pm
Auto: Fiat Grande Punto JT
SYC/ Wie is wie-topic: 32567
Extra parameters: f=7

Re: Voorstellen Boear met Mazda 323F

Bericht door eBoonstra »

Boear schreef:
323glxMaarssen schreef:Wat een goede poetsbuurt en polijsten al niet kan doen zeg.
Zeer mooi resultaat.
Top auto !! :323fclub:


Dankjewel, daar zit dan ook heel wat uren zweet in verwerkt om em weer zo te krijgen. Al merk ik wel dat de bumpers die van kunstof zijn lang niet zo mooi te krijgen zijn doordat deze in het verleden niet goed onderhouden zijn.

Verder nog een vraag, ik heb chromen instapposten bij de auto, die heb ik tot dusver nog niet in veel mazda's gezien in mijn omgeving, is dit standaard of is dit door 1 van de vorige eigenaren ooit toegevoegd?


Dat is een vrij zeldzame accessoire inderdaad. Die zaten al in de auto begrijp ik?
'06 Fiat Grande Punto 1.9 JTD MultiJet & '13 Vespa LX Touring Quattro Tempi 25 Grigio Apuano
History: '96 BA 1.5 GLX, '95 BA 2.0 KF GT, '95 BA 1.8 GLX, '96 BA 1.8 GLX.

Veel onderdelen -> http://www.323fclub.nl/site/viewtopic.php?f=13&t=36549
MrKikker
Guru
Guru
Berichten: 3294
Lid geworden op: ma 29 jun, 2009 11:44 pm
Auto: 323F BA 1.8 GT blok
SYC/ Wie is wie-topic: 27107
Contacteer:

Re: Voorstellen Boear met Mazda 323F

Bericht door MrKikker »

Mijn eerste BA had die chrome instaplijsten ook fabrieks-af.. is denk ik een optie die de eerste eigenaar heeft meegenomen in de aanschaf. wel top dat je ze hebt, die krengen zijn reteduur!

bij je wielkast linksachter, aan de binnenkant, waar je achterbumper nu loshangt zeg maar, hoort deze vast te zitten met een plastic plug. bij mij was die ook verrot, heb die hele plug eruit getrokken en een m5 bout + moer erin gestopt. zit muurvast :)

Boear schreef:
Dankjewel, daar zit dan ook heel wat uren zweet in verwerkt om em weer zo te krijgen. Al merk ik wel dat de bumpers die van kunstof zijn lang niet zo mooi te krijgen zijn doordat deze in het verleden niet goed onderhouden zijn.


sja, vooral de rode BA's hebben hier erge last van.. bumpers verkleuren heel anders dan het overige koetswerk. maar je hebt hem in prima staat gekregen zo te zien!
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
God
RicardoB
Advanced
Advanced
Berichten: 790
Lid geworden op: wo 02 jun, 2010 3:22 pm
Auto: Mazda 323 1.8 BA GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 31312
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Voorstellen Boear met Mazda 323F

Bericht door RicardoB »

Boear schreef:Ik heb even moeten googlen wat een vicssysteem is maar daar kwam ik niet echt uit.


http://en.wikipedia.org/wiki/Variable_length_intake_manifold

Mooie F hoor, is voor dat bedrag absoluut een goede aankoop geweest.
MrKikker
Guru
Guru
Berichten: 3294
Lid geworden op: ma 29 jun, 2009 11:44 pm
Auto: 323F BA 1.8 GT blok
SYC/ Wie is wie-topic: 27107
Contacteer:

Re: Voorstellen Boear met Mazda 323F

Bericht door MrKikker »

RicardoB schreef:
Boear schreef:Ik heb even moeten googlen wat een vicssysteem is maar daar kwam ik niet echt uit.


http://en.wikipedia.org/wiki/Variable_length_intake_manifold

je kan het een (beetje) vergelijken met VTEC van Honda; een manier om bij een bepaald toerental meer vermogen op te wekken.

bij BA's gebeurd dat ongeveer vanaf 3000 rpm, je merkt als het goed is een soort extra duwtje bij dat toerental.

als je dan nog de nodige aanpassingen doet die bij dat toerental tot hun recht komen (sportfilter met goeie aanzuiging, katvervanger, freeflow einddemper) rijdt dat een stúk prettiger dan nu ;)
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
God
Boear
Rookie
Rookie
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 17 jun, 2012 5:05 pm
Auto: 323F 1.8 GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 37361
Contacteer:

Re: Voorstellen Boear met Mazda 323F

Bericht door Boear »

eBoonstra schreef:Dat is een vrij zeldzame accessoire inderdaad. Die zaten al in de auto begrijp ik?

Dit zat inderdaad standaard in de auto, gaf de boel ook een sportievere look. Ik heb een gedeelte nog op de foto ergens staan en heb er ff een jpeg van gemaakt. Alle 4 de deuren hebben dit overigens. Geen superfoto maar om impressie te geven:
Afbeelding


MrKikker schreef:sja, vooral de rode BA's hebben hier erge last van.. bumpers verkleuren heel anders dan het overige koetswerk. maar je hebt hem in prima staat gekregen zo te zien!

Het is vrij intensief poetswerk geweest maar je krijgt em nooit zo mooi meer als de rest van de koets. Daarnaast is het dusdanig slecht onderhouden door vorige eigenaar dat de vale kleur snel weer terugkomt dus hier gaan nog wel een paar poetsbeuren inzitten. Echter vind ik het kleurverschil nog dusdanig groot (zal dat later op recentere foto's wel es laten zien dat ik wel aan het rondkijken ben voor een andere bumper voor. Als mij harde werken geen effect gaat geven.

Bedankt ook voor de tip van de bumper, ik gok dat ik hier mijn zaterdag middag wel weer mee kan volkrijgen samen met wat andere zaken. Ik zal al denken aan een tairip of dergelijke maar dit is wellicht een betere oplossing.


RicardoB schreef:http://en.wikipedia.org/wiki/Variable_length_intake_manifold
Mooie F hoor, is voor dat bedrag absoluut een goede aankoop geweest.

Dankjewel voor de link daar ga ik me morgen eens in verdiepen.


MrKikker schreef:je kan het een (beetje) vergelijken met VTEC van Honda; een manier om bij een bepaald toerental meer vermogen op te wekken.
bij BA's gebeurd dat ongeveer vanaf 3000 rpm, je merkt als het goed is een soort extra duwtje bij dat toerental.
als je dan nog de nodige aanpassingen doet die bij dat toerental tot hun recht komen (sportfilter met goeie aanzuiging, katvervanger, freeflow einddemper) rijdt dat een stúk prettiger dan nu ;)

Pop-I sprak daar ook al over, alhoewel ik eerst de auto mooi terug wil hebben in originele staat qua een aantal dingen zijn dit zeker een aantal zaken om te gaan overwegen en samen met de link van Ricardo eens te besturen. In elk geval dankjewel voor het meedenken... zo gaat dat Mazda virus nog harder woekeren :D
Boear
Rookie
Rookie
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 17 jun, 2012 5:05 pm
Auto: 323F 1.8 GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 37361
Contacteer:

Re: Voorstellen Boear met Mazda 323F

Bericht door Boear »

Het virus wat hier op het forum is aangewakkerd is nu definitief niet meer te genezen :cheer:

Al enkele weken heb ik rondgekeken naar onderdelen hier en daar om mijn Mazda weer in wat oudere glorie te herstellen. De gebreken die ik vernoem zijn namelijk al aanwezig sinds ik de auto kochtHelaas door persoonlijke omstandigheden in de familie en door ziekte is daar wat vertraging in gekomen. Even een samenvatting van mijn shop activiteiten. Gebreken

Paar weken terug ben ik bij Tonnie van Deijnen langsgegeweest om daar een reflectorplaat met groot sleutelgat te vinden, aangezien er een kleine ster in de mijne zat. Gelukkig kon ik een auto daar vinden waar die er uitlag.

Op het forum hier bood Stevie1 een UK mistacherlicht aan, zodat ik die witte van mij kan vervangen in de nieuwe reflector plaat. Ik heb nu wel 2 witte door de reflector platen maar die dringen brengen vast niets op (mocht iemand er nog 1 zoeken kan je altijd een pb geven dus).

Afgelopen week contact gehad met heel veel demontage bedrijven in de buurt maar bijna geen enkele had een Mazda 323F qua onderdelen of niet in de juiste kleur (su rood). Uiteindelijk kwam ik via een vriend terecht bij een bedrijf in Hoogeveen. Die aangaf een nog bijna volledige staan te hebben in de juiste kleur. Ondertussen had ik via Ynte hier van het forum ook al contact gehad over enkele onderdelen dus dat was mooi te combineren.

Ter info, vanuit mijn woonplaats naar Hoogeveen is 150 km rijden en Ynte woont in Groningen. Dus maar de bus geleend van het bedrijf van een maat van mij ivm de ruimte en het feit dat deze op diesel rijd. De mazda had op benzine met zijn zuipgedrag de rit vast wat duurder gemaakt.

Ynte had de onderdelen klaarliggen gestript en al dus dit was een kwestie van ophalen. Dakspoiler, deurhendels en spiegels gespoten opgehaald en van Ynte ook nog een spuitbus SU rood meegekregen om de spiegels eventueel bij te werken. Super attent van hem en ik wens hem dan ook superveel succes met de verkoop van de rest van de onderdelen (de auto ziet er in het echt goed uit dus zoek zijn verkooptopic maar op mensen, hij zal je iets goeds kunnen bieden en er eerlijk over zijn)

Daarvoor naar Hoogeveen geweest. Waar ik aankwam en de auto kon opzoeken, helaas stond deze helemaal achterin en blijkbaar stond deze er al een tijdje (gek want normaliter zijn mensen er veel sneller bij). Een prijs afgesproken en ik mocht de onderdelen er zelf afhalen. Ik kreeg genoeg gereedschap en ze sloten om 12uur (ik was er om kwart voor 11) maar ze gaven aan dat ik best langer mocht doorgaan aangezien het bedrijf wel sloot maar ze zelf ook gingen sleutelen aan hun rodeo banger auto's.)

Hier heb ik een achterbumper gevonden die slechts een kleine beschadiging achteronderin had maar dat is weg te werken en mijn bumper is wat erger). De bumper had ook een trekhaak net als de mijne dus dat scheelt weer zagen. Daarnaast een goede deur gevonden (de mijne had een grotere deuk erin waarvan uitdeuken en bijkleuren nogal duur zou worden). Vervolgens 1,5 uur bezig geweest samen met een maat om de bumper te demonteren.....

Ja dat is een lange tijd maar de auto lag ver weg qua lopen en de trekhaak vormde het probleem. Uiteindelijk bleken beide bouten van de trekhaak afgebroken waardoor we met een nog groter probleem kwamen. Geen probleem vond de monteur van het bedrijf. Die met een grote cirkelzaag gewoon via de kofferbak de trekhaak eruit heeft gesneden en ik nu met een bumper zit inclusief een halve trekhaak die ik er nog moet afmonteren.

Daarnaast had de auto vrij leuke velgen, mijn standaard mazda velgen zijn niet in super staat meer maar deze velgen waren van aluminum en had maar 2 mankementjes, 1 klein krasje op 1 velg en de dob ontbrak op 1 van de andere. Echter waren de banden bijna gloednieuw, (2 winterbanden en 2 gewone banden). Ze waren verschrikkelijk vies en zagen er eigenlijk niet uit, maar in potentie goede velgen met zeer goede banden en voor 100 euro kon ik ze niet laten liggen dus ook maar gelijk eraf gehaald.

Om een lang verhaal kort te maken heb ik de volgende onderdelen liggen:

@Reflectorplaat
@UK mistachterlicht
@Achterbumper (met nog stuk trekhaak te demonteren)
@Elektrische spiegels
@Rechterachterdeur
@Deurhendels
@Dakspoiler
@Nieuwe velgen

Ik kan mijn de komende weken qua vrije uurtjes weer vermaken. Dus ik zal mijn topic ook weer gaan updaten en ik gok dat ik af en toe jullie hulp zal gaan nodig hebben (als ik het niet in de FAQ kan vinden).
Boear
Rookie
Rookie
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 17 jun, 2012 5:05 pm
Auto: 323F 1.8 GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 37361
Contacteer:

Re: Voorstellen Boear met Mazda 323F

Bericht door Boear »

Aangezien ik ook andere leden van dienst wilde zijn heb ik bij dit bedrijf ook gekeken naar andere 323F-jes zodat anderen wellicht er ook onderdelen kunnen halen. Ik werd netjes geholpen bij het bedrijf en de prijzen waren netjes (nee ik wordt niet betaald om reclame te maken).

Zoals beloofd voor Stephen op facebook hier een:
Mazda 323F 1.5 uit 1995
Afbeelding

Mijn donorauto ziet er overigens zo uit, zien jullie gelijk de velgen die ik daar heb gekocht, een Mazda 323F 1.5 uit 1995:
Afbeelding

Er stond ook nog een zwarte Mazda 323F 1.8 uit 1998. Van deze auto hadden ze de lexus lichten (wit) los liggen en daar vragen ze 30 euro voor (koopje dacht ik zo).
Afbeelding

Daarnaast stond er ook nog een Mazda MX-6 maar die zal ik maar niet posten op een 323F forum :lol:

Belangrijkste waarom ik dit post is dat ik hoop dat ik hierbij andere leden kan helpen met hun zoektocht naar onderdelen!!
Gebruikersavatar
pop-i
Clublid
Clublid
Berichten: 5822
Lid geworden op: di 14 mar, 2006 11:59 pm
Auto: BA1.8GTX&BJ1.6
SYC/ Wie is wie-topic: 2369
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Voorstellen Boear met Mazda 323F

Bericht door pop-i »

DAMM :shock: bezig bijtje jij :respect:

Mooi om te horen dat je de benodigde onderdelen heb gescoort.

Zie dat je in nijmegen woont.
Ik woon in wageningen das niet al te ver weg.
Mocht je een keer hulp nodig hebben bij iets dan kan je altijd ff PMmetje sturen kerel :)

Kleine klusjes help ik graag mee for free :)
grotere klussen vraag ik wel een kleine vergoeding

Kom je ook over 2 weken naar arnhem?
staat meetingtopic over in het meetingforum.

Zitten aardig wat leden in de buurt van arnhem en der komen der steeds meer bij :cheer:

Hopelijk tot dan!
groeten
chris
Afbeelding
Gebruikersavatar
WouterG
Novice
Novice
Berichten: 334
Lid geworden op: ma 16 mei, 2011 11:21 am
Auto: 323F Sportive 2.0
SYC/ Wie is wie-topic: 34170
Contacteer:

Re: Voorstellen Boear met Mazda 323F

Bericht door WouterG »

Hey kerel, goed om te zien dat het virus is toegeslagen bij jou. Misschien zie ik je nog wel eens rijden. Kom zelf namelijk uit malden. Mocht je ooit een zwarte BJ sportive met xenon zien seinen dan ben ik het ;).

Gr wouter
Boear
Rookie
Rookie
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 17 jun, 2012 5:05 pm
Auto: 323F 1.8 GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 37361
Contacteer:

Re: Voorstellen Boear met Mazda 323F

Bericht door Boear »

Bezig bijtje, lol.. Na ik dacht mijn zoektocht is leuk voor mij maar wellicht kan ik er ook anderen blij mee maken. Delen is soms net zo leuk als zelf zoeken en iets vinden.

Ik probeer zoveel mogelijk zelf (met een vriend)te doen. Daarnaast wil ik via dit forum af en toe vragen stellen of goed zoeken. Ik heb bijvoorbeeld een deur gekocht waarvan ik elektrische ramen moet omzetten en dat staat hier op het forum, reuze handig natuurlijk :D. Ik zal vast nog wel tegen zaken aanlopen die me niet 123 lukken. Ik ga je hulp zeker in het achterhoofd houden, aangezien ik a-technisch ben en nog een complete noob op veel zaken zal ik vast nog wel een keer tegen iets aanlopen :D. Doe je toevallig ook spuiten tegen vergoeding :?:

@Wouter
Woon overigens in Overasselt maar als ik dat erop zet weet niemand waar het ligt dus vandaar Nijmegen. Dus ik zal eens vaker opletten naar je BJ.
Plaats reactie