Boear 323F, facelift op eind pagina 2.

Stel jezelf en je Mazda 323F of Mazda 3 hier voor! Maak de andere forumleden jaloers met knappe foto's van je auto en informatie over de projecten waar je mee bezig bent.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Dit forum is enkel bedoeld voor gebruikers met een Mazda 323F!
Geen 323F? Klik hier!
Boear
Rookie
Rookie
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 17 jun, 2012 5:05 pm
Auto: 323F 1.8 GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 37361
Contacteer:

Boear 323F, facelift op eind pagina 2.

Bericht door Boear »

Goede avond allemaal,

Ik was al enkele weken lid van dit forum en in de spaarzame tijd die ik heb al het een en ander doorgelezen. Er is echter zoveel te lezen dat ik hier nog wel ff mee vooruit kan. 1 ding was echter belangrijk merkte ik. Je moet jezelf voorstellen. Dus tadaa hier ben ik.

Ik ben een letterlijke laatbloeier, ben 26 jaar en heb nooit me rijbewijs gehaald ivm kosten en omdat ik het nooit nodig heb gehad. Echter was mijn droomauto als kleine jongen altijd een Mazda 323F na het halen van me rijbewijs wist ik dan ook gelijk wat ik wilde. Een oude 323F om mee te beginnen. Voor de wensen die nu een spectaculair tuning verhaal gaan verwachten, die moet ik teleurstellen. Ik herhaal nogmaals dat ik nog een complete nieuwkomer hier ben dus ook met dit soort dingen loop ik niet voorop ;). Daarentegen sta ik altijd open voor tips of vragen over de auto.


Een autogarage van de vader van een maat van me kreeg er toevallig net 1 op inruil binnen, normaliter verkopen ze geen 2e hands auto's van die leeftijd maar deze was uit een inruil gekomen en zou normaliter niet worden door verkocht aan een klant maar aan een handelaar maar mijn maat attendeerde mij erop en zo ging het balletje rollen. Dit was de eerste kennismaking:
Afbeelding


De kenners zien het wellicht al, een 323F. 1.8 GLX, benzine uit 1995. 204.000 KM op de teller.

De auto had echter wel wat mankementen (vast ook een reden dat de oude eigenaar de auto achterliet). Er moesten 2 nieuwe banden op voor (compleet versleten), een nieuwe accu erin, nieuwe koppelingsplaten (de koppeling lag er op een haartje na bijna uit en had niet veel km meer kunnen rijden). Een radiateur die zo lek als een zeef was. Uiteindelijk heeft de garage ervoor mij alle spullen die mankementen vertoonde gemaakt en vervangen met nieuwe onderdelen (geen gereviseerd spul dus).

Echter is de auto op verzoek van de garage eigenaar helemaal nagekeken op roest zodat ik niet gelijk het schip in zou gaan en omdat ik een bekende ben ie er vaker over de vloer komt wil je er later ook geen ruzie over krijgen. Er was gek genoeg voor een auto van die leeftijd geen enkele roest te bekennen die zorgelijk was of zorgelijk op de langere termijn.

Verder was de auto letterlijk een zandzak en vuiltstort tegelijk, dus het interieur moest flink gepoest worden terwijl de buitenkant ook het nodig poetswerk nodig had. Dit is ook wel te zien op de foto, dus na enkele avonden poetsen, polijsten, waxen zag de auto er al een stuk gezonder uit.

Ik zal het verhaal verder afronden en de meest recente foto's van de auto laten zien. Ik heb nog niet heel veel foto's van de auto, en wellicht zullen sommige nu we teleurgesteld raken maar voor mij was dit al een hele grote stap. Eerste foto's is na het het boenen en polijsten van de auto, terwijl die op de brug staat om de dag erna zijn nieuwe koppelingsplaten te krijgen. Foto erna is het eindresultaat zoals ik er nu met rondrijd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben nog lang niet klaar met de auto maar ik ga er ook geen wereldgrote veranderingen aan brengen. Er zijn nog wat kleine zaken die ik wil veranderen die me momenteel nog storten.

In de reflector plaat achter zit een barst/sterretje. Ik heb hiervoor vandaag een nieuwe (2e hands maar wel gaaf verder) reflector plaat gekocht waar ik met silliconen kit het mazda logo op heb bevestigd. Die ligt nog te drogen á 2 dagen en dan vervang ik deze.

De achterbumper zit los linksachter los, het lijkt alsof die niet goed vast zit maar het kan ook zijn dat de aanhechting met carrosserie niet goed is. Geen idee of ik hier nog wat aan kan of ga doen. Tips hiervoor zijn altijd welkom, een nieuwe bumper achter lijkt me echter wat duur ivm het spuiten ervan aangezien dit lastig te matchen is. Ik zou dan eigenlijk ook de voorbumper willen vervangen omdat die ook nog wat vaal is (kunststof krijg je niet zo mooi opgepoetst als de rest van de koets)

Tijdens het vervangen van de geluidsboxen heeft een maat van mij per ongeluk (op vrienden moet je niet boos blijven maar ik baalde wel) een gedeelte afgebroken waarvan de unit van de centrale deurvergrendeling aan vast geschroeft wordt. Helaas lukte dit met kitten niet om het vast te krijgen en ik kan maar geen vervangende binnenkant van een bestuurders deur vinden (wederom tips hierin zijn altijd welkom).

Daarnaast nog een vraag aan jullie forumgebruikers, jullie zijn de ervaren rotten. Ik vraag me af of ik een nette prijs heb gekregen en wat jullie van de auto vinden. (vind je het helemaal niets, mag je het ook eerlijk zeggen, ik vraag om een mening niet enkel om complimenten).

De radiateur vervangen, accu vervangen, 2 nieuwe banden voor, koppelingsplaten vervangen, volledig APK afgeleverd voor de auto een prijs betaald van 1000,- euro. Heb ik teveel betaald of is dit een nette prijs die wel conform is aangezien er ook wat werk in de auto is gestoken qua reparaties?

Ik ga maar es stoppen met schrijven, zie graag jullie reacties en tips.

Emiel
Laatst gewijzigd door Boear op vr 02 aug, 2013 11:03 am, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pop-i
Clublid
Clublid
Berichten: 5822
Lid geworden op: di 14 mar, 2006 11:59 pm
Auto: BA1.8GTX&BJ1.6
SYC/ Wie is wie-topic: 2369
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Voorstellen Boear met Mazda 323F

Bericht door pop-i »

DAmmmmmmm das een aardig verhaaltje kerel maar heel vermakelijk om te lezen :super:

Namens mij in ieder geval een zeer welkom bij het 323fclub forum.

Voorstellen is NIET verplicht maar het word wel altijd op prijs gesteld natuurlijk ;)


Boear schreef:Ik ben een letterlijke laatbloeier, ben 26 jaar en heb nooit me rijbewijs gehaald ivm kosten en omdat ik het nooit nodig heb gehad.

Nou niks om je voor te schamen hoor ;)
ik heb ook pas mijn rijbewijs gehaald op mijn 25e.
had geen auto nodig toen ik vaarde :lol:

je hebt je aardig vermaakt met poetsen :respect:
ziet er al een stuk beter uit in ieder geval! :super:
en een 1.8 is zeker niet verkeerd rijden.
de 1.5 is in mijn mening beetje underpowered maar de 1.8 met dat vicssysteem is leuk rijden :P
zeker als je een catvervanger en goed luchtfilter erop plaatst.(heb 221km/u gereden met mijn 1.8)

hopelijk zien we je de 19e op strand nulde want dan is de summergathering DE meeting van het jaar :)

Boear schreef:De radiateur vervangen, accu vervangen, 2 nieuwe banden voor, koppelingsplaten vervangen, volledig APK afgeleverd voor de auto een prijs betaald van 1000,- euro.

radiateur +- 100
2 bandjes ben je ook zo rond de 150 a 200 voor kwijt afhankelijk van de kwaliteit
koppeling vervangen ben je ook zo 3 a 400 voor kwijt

dus als je maar 1000 hebt betaald dan denk ik niet dat je bent opgelicht.

Boear schreef:Echter is de auto op verzoek van de garage eigenaar helemaal nagekeken op roest zodat ik niet gelijk het schip in zou gaan en omdat ik een bekende ben ie er vaker over de vloer komt wil je er later ook geen ruzie over krijgen. Er was gek genoeg voor een auto van die leeftijd geen enkele roest te bekennen die zorgelijk was of zorgelijk op de langere termijn.


Heel blij om te zien dat er nog normale eerlijke autobedrijven zijn :super:
meestal word je genaaid waar je bijstaat als je geen verstand van autos hebt.

mooi dat tie roest vrij is.
hangt heel erg af wat tie heeft meegemaakt.
mijnes heeft vermoedelijk altijd binnen gestaan want kon der ook niks aan vinden.
das alleen maar mooi meegenomen.


Wens je in ieder geval heel veel plezier met je mooie F kerel en dat je der maar veel veilige KM's mee mag rijden!

hopelijk tot de 19e

groeten
Chris
Voorzitter :323fclub:
Afbeelding
Gehannes
Master
Master
Berichten: 2024
Lid geworden op: ma 08 okt, 2007 7:35 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 22241
Extra parameters: f=7

Re: Voorstellen Boear met Mazda 323F

Bericht door Gehannes »

Hey welkom, auto ziet er goed uit! Pm ynte hier eens op het forum, die heeft nog bepaalde gadgets in su rood gespoten ennu de prijs is zeker goed ! Zeer, zeer nette prys
Afbeelding
Racen is net als kleuren, gewoon binnen de lijntjes blijven !!
eBoonstra
Advanced
Advanced
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 01 okt, 2010 2:46 pm
Auto: Fiat Grande Punto JT
SYC/ Wie is wie-topic: 32567
Extra parameters: f=7

Re: Voorstellen Boear met Mazda 323F

Bericht door eBoonstra »

Welkom Emiel! Je hebt zeker geen cent teveel betaald voor deze auto. Als je het onderhoud aan deze auto up-to-date houd kun je er nog wel een paar jaar mee vooruit hoor!

Groeten
'06 Fiat Grande Punto 1.9 JTD MultiJet & '13 Vespa LX Touring Quattro Tempi 25 Grigio Apuano
History: '96 BA 1.5 GLX, '95 BA 2.0 KF GT, '95 BA 1.8 GLX, '96 BA 1.8 GLX.

Veel onderdelen -> http://www.323fclub.nl/site/viewtopic.php?f=13&t=36549
Boear
Rookie
Rookie
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 17 jun, 2012 5:05 pm
Auto: 323F 1.8 GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 37361
Contacteer:

Re: Voorstellen Boear met Mazda 323F

Bericht door Boear »

Dankjewel gehannes en Pop-I voor de leuke welkom berichten.

@Pop-I, ik had al het gevoel dat ik niet teveel betaald heb maar je hebt altijd mensen in je omgeving die de expert willen uithangen en zeggen dat je dit wel hebt gedaan dus dan hoor ik liever een onafhankelijk oordeel van ervaren mensen hier.

Ik heb even moeten googlen wat een vicssysteem is maar daar kwam ik niet echt uit. dus :oops: kun je me daar wat meer over vertellen? Luchtfilter etc komt vanzelf nog een keer, ik neem aan je dat hier doelt op een powerfilter bijvoorbeeld? Een katvervanger lijkt me op eerste gezicht niets ivm het jaarlijkse demonteren ivm de apk en de eventuele kosten maar ik zal het eens een nadere blik geven.

Heb je wellicht ook een linkje van die meeting zodat ik daar wat meer info over kan krijgen?

@Gehannes: Ik heb hier zojuist allerlei topics bekeken en gereageerd en volgens mij zat Ynte daar ook tussen maar ik zal dat nog eens nakijken, dankjewel voor je tips.

@eboonstra. dankjewel voor je reactie, ik zal zeker goed voor deze auto zorgen, en als er geen hele grote dure problemen mee komen zal ik er inderdaad nog wel even mee vooruit komen tot ik genoeg geld heb voor een nog leukere Mazda :P

edit: ik heb ondertussen linkjes al gevonden van de summer gathering.
neat green mica bg
Newbie
Newbie
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 04 feb, 2009 8:05 pm
Auto: 323f bg
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Voorstellen Boear met Mazda 323F

Bericht door neat green mica bg »

Boear schreef:Ik ben een letterlijke laatbloeier, ben 26 jaar en heb nooit me rijbewijs gehaald ivm kosten en omdat ik het nooit nodig heb gehad.

Nou niks om je voor te schamen hoor ;)
ik heb ook pas mijn rijbewijs gehaald op mijn 25e.
had geen auto nodig toen ik vaarde :lol:



Ha HA! Dan span ik de kroon waarschijnlijk door op mijn 31ste pas mijn rijbewijs gehaald te hebben. :oops:
Daarvoor 10 jaar lang heel stout geweest door zonder rijbewijs rond te tuffen..
united323f
Newbie
Newbie
Berichten: 61
Lid geworden op: do 24 mei, 2012 10:19 pm
Auto: ba 1.5 r11 1.8 vq

Re: Voorstellen Boear met Mazda 323F

Bericht door united323f »

Welkom en mooie wagen man houden zo
cb1ram
Rookie
Rookie
Berichten: 230
Lid geworden op: di 18 jan, 2011 5:03 pm
Auto: 323f BA 1.5/Firebird
SYC/ Wie is wie-topic: 33060
Contacteer:

Re: Voorstellen Boear met Mazda 323F

Bericht door cb1ram »

Welkom hier.
Mazda 323f 1.5gx BA 1997 - Pontiac firebird formula 5.0 V8 1987 aka KITT
323glxMaarssen
Rookie
Rookie
Berichten: 239
Lid geworden op: do 05 jan, 2012 8:48 am
Auto: Mazda 323f GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 36037
Contacteer:

Re: Voorstellen Boear met Mazda 323F

Bericht door 323glxMaarssen »

Wat een goede poetsbuurt en polijsten al niet kan doen zeg.
Zeer mooi resultaat.
Top auto !! :323fclub:
Ik kwam laatst in de file terecht, maar gelukkig was ik niet de enige ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

Mazda 323f BA, 1.5i Aquarius Blue
Boear
Rookie
Rookie
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 17 jun, 2012 5:05 pm
Auto: 323F 1.8 GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 37361
Contacteer:

Re: Voorstellen Boear met Mazda 323F

Bericht door Boear »

323glxMaarssen schreef:Wat een goede poetsbuurt en polijsten al niet kan doen zeg.
Zeer mooi resultaat.
Top auto !! :323fclub:


Dankjewel, daar zit dan ook heel wat uren zweet in verwerkt om em weer zo te krijgen. Al merk ik wel dat de bumpers die van kunstof zijn lang niet zo mooi te krijgen zijn doordat deze in het verleden niet goed onderhouden zijn.

Verder nog een vraag, ik heb chromen instapposten bij de auto, die heb ik tot dusver nog niet in veel mazda's gezien in mijn omgeving, is dit standaard of is dit door 1 van de vorige eigenaren ooit toegevoegd?
Plaats reactie