Boear 323F, facelift op eind pagina 2.

Stel jezelf en je Mazda 323F of Mazda 3 hier voor! Maak de andere forumleden jaloers met knappe foto's van je auto en informatie over de projecten waar je mee bezig bent.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Dit forum is enkel bedoeld voor gebruikers met een Mazda 323F!
Geen 323F? Klik hier!
Boear
Rookie
Rookie
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 17 jun, 2012 5:05 pm
Auto: 323F 1.8 GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 37361
Contacteer:

Re: Voorstellen Boear met Mazda 323F

Bericht door Boear »

Weer even wat kleine dingen gedaan, reflectorplaat vervangen omdat er een ster in zit, gelijk maar het achteruitlicht vervangen voor een rode. Dakspoiler vervangen van standaard zwart naar rood. Ik maar denken dit is een lastige klus voor iemand met weinig technische achtergrond maar die binnenkappen is echt plug en play en het was een klusje van niets...

TODO
Handgrepen vervangen met gespoten versies
1 deur vervangen en elektrische raam erin overzetten
Stootranden op alle deuren en voorbumper verwijderen
Elektrische spiegels bijschuren en spuiten en erop zetten.
Achterbumper bijwerken en vervangen

Kortom nog genoeg vrije momentjes om te steken in deze auto... :D
Sieboltje
Newbie
Newbie
Berichten: 97
Lid geworden op: vr 27 apr, 2012 1:47 pm
Auto: 323-f 1.5 BA GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 37411
Contacteer:

Re: Voorstellen Boear met Mazda 323F

Bericht door Sieboltje »

Welkom hier! Nice karretje :)
323-f 1.5 BA 96' 11R

LETS GET DIRTY!! ︿
MrKikker
Guru
Guru
Berichten: 3294
Lid geworden op: ma 29 jun, 2009 11:44 pm
Auto: 323F BA 1.8 GT blok
SYC/ Wie is wie-topic: 27107
Contacteer:

Re: Voorstellen Boear met Mazda 323F

Bericht door MrKikker »

Boear schreef: Dakspoiler vervangen van standaard zwart naar rood. Ik maar denken dit is een lastige klus voor iemand met weinig technische achtergrond maar die binnenkappen is echt plug en play en het was een klusje van niets...


dit moet ik ook nog eens doen, hoe heb je dat precies aangepakt?
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
God
Boear
Rookie
Rookie
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 17 jun, 2012 5:05 pm
Auto: 323F 1.8 GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 37361
Contacteer:

Re: Voorstellen Boear met Mazda 323F

Bericht door Boear »

MrKikker schreef:
Boear schreef: Dakspoiler vervangen van standaard zwart naar rood. Ik maar denken dit is een lastige klus voor iemand met weinig technische achtergrond maar die binnenkappen is echt plug en play en het was een klusje van niets...


dit moet ik ook nog eens doen, hoe heb je dat precies aangepakt?


Sorry voor late reactie, was wat druk en had niet gemerkt dat je had gereageerd met een vraag.

1) Haal de binnenkappen los (dit moet geen probleem zijn, wat geduld en een klein tikje af en toe handmatig zonder de boel te forceren. Begin bij de kap dichst bij het dak, en als het enkel gaat om je spoiler ook de 2 in de hoeken voor het gemak. Deze zitten met een soort plug vast die je rustig naar voren moet halen zodat dat deze intrekt en eruit te halen is (ben ff de naam van de plug kwijt).
2) Er zitten net als bij de reflectorplaat 3 bouten die je moet loshalen, dit kan je met dopsleutel 10 doen net als bij reflectorplaat, zorgt wel voor een verlengde dopsleutel omdat de schroeven ongeveer 4-6 cm lang zijn.
3) De dakspoiler zit nog vast met 2 kunststof uitsparing in je carroserie. Een rustige tik aan de onderkant moet genoeg zijn. Trek niet te enthousiast je spoiler eraf, deze is immers nog verbonden met het ruitenvloeistof buisje. Deze dien je los te koppelen.

De nieuwe dakspoiler zet je er in tegenover gesteld stappen weer op.

Zorg wel even dat je de ruitenvloeistofsproeier test. Deze kan wellicht verkeerd afgesteld staan zodat je niet je ruit maar je spoiler op je motorkap besproeit. Met een naald kun je dit bijstellen naar gewenste uitkomst.

Hopelijk heb je er wat aan. Ik kan eventueel wel een foto maken van de onderkant van de dakspoiler om het nog wat makkelijker te maken voor je.
MrKikker
Guru
Guru
Berichten: 3294
Lid geworden op: ma 29 jun, 2009 11:44 pm
Auto: 323F BA 1.8 GT blok
SYC/ Wie is wie-topic: 27107
Contacteer:

Re: Voorstellen Boear met Mazda 323F

Bericht door MrKikker »

Boear schreef:
MrKikker schreef:
Boear schreef: Dakspoiler vervangen van standaard zwart naar rood. Ik maar denken dit is een lastige klus voor iemand met weinig technische achtergrond maar die binnenkappen is echt plug en play en het was een klusje van niets...


dit moet ik ook nog eens doen, hoe heb je dat precies aangepakt?


Sorry voor late reactie, was wat druk en had niet gemerkt dat je had gereageerd met een vraag.

1) Haal de binnenkappen los (dit moet geen probleem zijn, wat geduld en een klein tikje af en toe handmatig zonder de boel te forceren. Begin bij de kap dichst bij het dak, en als het enkel gaat om je spoiler ook de 2 in de hoeken voor het gemak. Deze zitten met een soort plug vast die je rustig naar voren moet halen zodat dat deze intrekt en eruit te halen is (ben ff de naam van de plug kwijt).
2) Er zitten net als bij de reflectorplaat 3 bouten die je moet loshalen, dit kan je met dopsleutel 10 doen net als bij reflectorplaat, zorgt wel voor een verlengde dopsleutel omdat de schroeven ongeveer 4-6 cm lang zijn.
3) De dakspoiler zit nog vast met 2 kunststof uitsparing in je carroserie. Een rustige tik aan de onderkant moet genoeg zijn. Trek niet te enthousiast je spoiler eraf, deze is immers nog verbonden met het ruitenvloeistof buisje. Deze dien je los te koppelen.

De nieuwe dakspoiler zet je er in tegenover gesteld stappen weer op.

Zorg wel even dat je de ruitenvloeistofsproeier test. Deze kan wellicht verkeerd afgesteld staan zodat je niet je ruit maar je spoiler op je motorkap besproeit. Met een naald kun je dit bijstellen naar gewenste uitkomst.

Hopelijk heb je er wat aan. Ik kan eventueel wel een foto maken van de onderkant van de dakspoiler om het nog wat makkelijker te maken voor je.


klinkt helemaal goed man, thanks! :D
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
God
Boear
Rookie
Rookie
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 17 jun, 2012 5:05 pm
Auto: 323F 1.8 GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 37361
Contacteer:

Re: Voorstellen Boear met Mazda 323F

Bericht door Boear »

Thanx... Mrkikker, blij dat deze noob anderen wat kan leren :D

Nu ook een vraag van mijn kant. Ik wil mijn achterbumper gaan opvijzelen. Er zit hier een diepe kras/groef in aan de zijkant. Deze moet waarschijnlijk geschuurd en wat geplamuurd worden. Ik heb geen ervaring met spuiten van onderdelen en om een gehele bumper bij te werken kan ik denk ik beter naar een schadeherstel bedrijf of een spuiter. Ik gok dat dit een duur geintje is en ik ben benieuwd wat ik hiervoor ongeveer kan verwachten qua prijs??

Daarnaast vroeg ik mij af of een '98 achterbumper op een '95 versie van mijn auto kan, ik heb namelijk geen idee of de facelift hier mee te maken heeft. Mocht spuiten een duur geintje blijken kan ik nameiljk wellicht beter op zoek naar een andere bumper en heb er 1 zien staan op marktplaats uit '98 model.

Mocht iemand overigens nog een achterbumper te koop weten in de kleur SU rood. (mag ook zonder trekhaak zijn, want twijfel nog of ik die eronder wil blijven houden). Laat het hier of via pm dan gerust aan me weten. Mocht je ook een voorbumper weten die in goede staat is sta ik hier ook altijd voor open.

Alvast bedankt voor de reacties.
MrKikker
Guru
Guru
Berichten: 3294
Lid geworden op: ma 29 jun, 2009 11:44 pm
Auto: 323F BA 1.8 GT blok
SYC/ Wie is wie-topic: 27107
Contacteer:

Re: Voorstellen Boear met Mazda 323F

Bericht door MrKikker »

Boear schreef:Thanx... Mrkikker, blij dat deze noob anderen wat kan leren :D

Nu ook een vraag van mijn kant. Ik wil mijn achterbumper gaan opvijzelen. Er zit hier een diepe kras/groef in aan de zijkant. Deze moet waarschijnlijk geschuurd en wat geplamuurd worden. Ik heb geen ervaring met spuiten van onderdelen en om een gehele bumper bij te werken kan ik denk ik beter naar een schadeherstel bedrijf of een spuiter. Ik gok dat dit een duur geintje is en ik ben benieuwd wat ik hiervoor ongeveer kan verwachten qua prijs??

Daarnaast vroeg ik mij af of een '98 achterbumper op een '95 versie van mijn auto kan, ik heb namelijk geen idee of de facelift hier mee te maken heeft. Mocht spuiten een duur geintje blijken kan ik nameiljk wellicht beter op zoek naar een andere bumper en heb er 1 zien staan op marktplaats uit '98 model.

Mocht iemand overigens nog een achterbumper te koop weten in de kleur SU rood. (mag ook zonder trekhaak zijn, want twijfel nog of ik die eronder wil blijven houden). Laat het hier of via pm dan gerust aan me weten. Mocht je ook een voorbumper weten die in goede staat is sta ik hier ook altijd voor open.

Alvast bedankt voor de reacties.


doorgaans kost een complete bumper spuiten incl. voorbewerking etc. etc. bij een schadeherstelbedrijf tussen de 300 en 500 euro, wellicht meer. op internet zijn genoeg andere zaken te vinden die aanbieden het voor rond de 300 te doen. Waar kom je precies vandaan?

prefacelift en postfacelift achterbumpers zijn als het goed is exact hetzelfde, ik zou persoonlijk naar een andere bumper opzoek gaan en kijken of die wel (zo goed als) schadevrij is, gezien het compleet herspuiten van een bumper voor een krasje een beetje overkill is..
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
God
Boear
Rookie
Rookie
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 17 jun, 2012 5:05 pm
Auto: 323F 1.8 GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 37361
Contacteer:

Re: Voorstellen Boear met Mazda 323F

Bericht door Boear »

MrKikker schreef:doorgaans kost een complete bumper spuiten incl. voorbewerking etc. etc. bij een schadeherstelbedrijf tussen de 300 en 500 euro, wellicht meer. op internet zijn genoeg andere zaken te vinden die aanbieden het voor rond de 300 te doen. Waar kom je precies vandaan?

prefacelift en postfacelift achterbumpers zijn als het goed is exact hetzelfde, ik zou persoonlijk naar een andere bumper opzoek gaan en kijken of die wel (zo goed als) schadevrij is, gezien het compleet herspuiten van een bumper voor een krasje een beetje overkill is..


Mmmz dat is inderdaad zonde van het geld, het is iets meer dan een krasje. dus ik zal wellicht wat foto's maken en hier de vraag eens uitzetten wat er mee te doen.

Thanx voor het antwoord van de pre-en post bumpers.
Boear
Rookie
Rookie
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 17 jun, 2012 5:05 pm
Auto: 323F 1.8 GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 37361
Contacteer:

Re: Voorstellen Boear met Mazda 323F

Bericht door Boear »

Lang geleden dat ik een update heb gedaan. Heb ook niet veel te vertellen. Heb gisteren een goede voorbumper en achterbumper gevonden. Deze had geen enkele beschadiging op de voorbumper en achter maar een klein miniscuul krasje onderin.

Er zat tevens een lipje onder, wat ik niet eens zo heel lelijk vind moet ik zeggen. Hier een foto die ook al op de fb groep stond. Dat bod van die Belgische meneer heb ik overigens maar afgewezen. Ik wist overigens niet dat die lip zo gewild was.

Afbeelding

Heb de persoon maar gelijk op de club gewezen want hij had nog allerlei onderdelen liggen en was zelf ook op zoek naar een aantal zaken, dus maar weer reclame gemaakt.

Ik ga ze overigens nog niet monteren, met al die sneeuw en pekel denk ik dat ik nog even wacht met alles erop zetten. Tenzij ik een goed bod kan krijgen voor mijn huidige bumpers. Ik zal daar snel een te koop topic van aanmaken.

Van het weekend druk bezig geweest met dash en trim restorer en daarbij alle zwarte onderdelen van mijn interieur eens goed gepoetst. Waardoor het er weer schoon uitziet en weer glanst als ooit te voren. Ook de ramen maar even behandeld aan beide kanten. Ik heb zelf nooit gerookt in mijn auto (ben zelfs gestopt) maar de vorige eigenaar blijkbaar wel getuige de aanslag die ik van de ruiten afhaalde...

Naja verhaaltje afronden voor ik weer een heel A4 neerknal...
Boear
Rookie
Rookie
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 17 jun, 2012 5:05 pm
Auto: 323F 1.8 GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 37361
Contacteer:

Re: Voorstellen Boear met Mazda 323F

Bericht door Boear »

Van de week een versterker gekocht, aangezien het de laatste was even apart laten leggen en volgende week ophalen. Vandaag maar eens nieuwe ruitenwissers erop laten zetten voor en achter. Vooral voor merkte ik met de enorme regenval van de afgelopen tijd dat die het water gewoon niet weg kreeg en de rubbers waren ook gewoon op. Dan zit je niet met een lekker gevoel in de auto aangezien je amper iets ziet...

Daarnaast weer op iets gestuit, waardoor mijn todo list weer groeit. De ruitenwisser armen zijn wat roestig en vies, dus ik ga maar op de sloop andere zoeken, deze weer netjes maken met wat schuren, en vervolgens wil ik er plastidip overheen gooien.

TODO list:
#Achterbumper en voorbumper vervangen en trekhaak eronder uit (na de pekel/winter periode)
#Spiegels schuren en spuiten
#Rechter achterdeur vervangen, raam mechanisme van handmatig naar elektrisch overzetten.
#Ruitenwisser armen vervangen en spuiten
#Handgrepen vervangen voor gespoten versies
#Stootstrips verwijderen
#Als exterieur af is auto compleet kleien, polisch en waxen.

Maybe Wishlist:
@Kijken voor mistlampen en aansluiting ervan
@Kijken voor ander dubbele uitlaat
@Andere filter wellicht
@Subwoofer vinden

Kortom tijd dat ik een keer wat vrije tijd heb en een garage en dan kan ik flink aan de slag. Meeste dingen kan ik hier gelukkig vinden in de FAQ. Zoals bijvoorbeeld dat mijn ramen wat krassen in de hoeken. Verder wiebelen de ramen een beetje dus opnieuw vastzetten kan ook geen kwaad als ik toch bezig ben met de handgrepen vervangen. Bij het raam bij de passagier merk ik vooral bij wat hogere snelheden dat je wat geluid hoort, net of het suist dus ik denk dat die iets te los zit daar. Zal hier vast ook wel een FAQ voor opstaan gok ik..

Ik heb nog wel een vraag, ik kon niet zo makkelijk vinden op de FAQ namelijk, heeft iemand een how to voor het schuren en spuiten, welke soort schuurpapier etc je nodig hebt???
Plaats reactie