Paddy22's F BACK TO BA

Stel jezelf en je Mazda 323F of Mazda 3 hier voor! Maak de andere forumleden jaloers met knappe foto's van je auto en informatie over de projecten waar je mee bezig bent.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Dit forum is enkel bedoeld voor gebruikers met een Mazda 323F!
Geen 323F? Klik hier!
Gebruikersavatar
Paddy22
Clublid
Clublid
Berichten: 825
Lid geworden op: ma 11 feb, 2013 6:16 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 38165
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Paddy22's F Pagina 10 GT updates

Bericht door Paddy22 »

Helaas voor de 2e afgekeurt :hebikweer:

dit keer op de stuurkogel , spiegels die lam zijn kwa bevestiging, gordels (terwijl er nieuwe inzitten )ruitensproeiers en weer op de verlichting.

alleen met het punt van de verlichting ben ik het persoonlijk niet mee eens.
want ik kreeg de vermelding van dat er maximaal 2 aanwezig mogen zijn, terwijl ik op wetten.nl kijk en wordt het volgende aan gegeven in artikel :

http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/H ... 04-02-2015" onclick="window.open(this.href);return false;
5.2.57 :

[color=#004080][i][size=85]1.Personenauto’s mogen zijn voorzien van:

Onderdelen a tot en met v: visuele controle.

a. twee mistvoorlichten;
b. meerdere grote lichten, tegelijkertijd mogen niet meer dan vier grote lichten werken;
c. twee extra stadslichten;
d. twee extra achterlichten;
e. twee extra markeringslichten aan de voorzijde en twee extra markeringslichten aan de achterzijde, indien deze lichten reeds ingevolge artikel 5.2.51 verplicht zijn;
f. twee of vier markeringslichten aan de voorzijde en twee of vier markeringslichten aan de achterzijde van het voertuig, indien deze lichten niet reeds ingevolge artikel 5.2.51 verplicht zijn;
g. twee staaklichten;
h. parkeerlichten;
i. één extra mistachterlicht aan de achterzijde van het voertuig;
j. extra achteruitrijlichten;[/size][/i][/color]

dus als ik dan naar punt C kijk zou het betekenen dat er 4 aanwezig mogen zijn .

[album]3389[/album]
(want dit is de huidige stadverlichting namelijk (als je de dim verlichting even weg denkt)


plus nog even een andere vraag omdat mijn auto behoorlijk hobbelt, (was al toen ik hem kocht) maar nu was dit de vorige keer een afkeur. maar nu is dit compleet vervangen, met splinter nieuwe homoknieteen en hoezen maar hij hobbelt nog steeds heel erg (net als er niks veranderd is. wie weet waar dit aan kan liggen???
Mazda 323f GLX BA 97 1.5i & Mazda 323F GLX Jubilee BA 97 1.8 GT & Mazda 323F GTi BA 96 1.8 & Mazda 323f BJ 99 1.5
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jermaniac
Clublid
Clublid
Berichten: 257
Lid geworden op: do 10 mei, 2012 7:06 am
Auto: 1991 BG 1.6 GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 38584
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Paddy22's F Pagina 10 GT updates

Bericht door Jermaniac »

Ben je zelf ook aanwezig bij de keuring? Dat je ook ziet en verteld wordt waardoor ze dat onderdeel precies afkeuren?
Stuurkogel kan, als de hoes gescheurd is of speling op zit.
De gordels hoeven alleen goed blokkeren bij een ferme ruk, goed vastklikken en bevestigingspunten moeten goed zijn (lijkt me geen punt). Je mag zelfs 4punts gordels hebben in plaats van de 3puntsgordels maar die rollen niet terug, dat hoeft ook niet.

Qua stadslichten, ik tel er maar 3. 2 in elke koplamp en de standaard stadslichten in de knipperunit. De lange lichten vallen onder dagrijverlichting. Die moet automatisch uitgaan bij inschakelen dimlichten.

Misschien eens op zoek naar een ander APK station? Goedkoop is meestal duurkoop dus proberen ze juist dingen te vinden om af te keuren terwijl het niet eens om de veiligheid zou gaan (net als de politie)
Famillia Guy

323F BG 1.6 DOHC 1991 Harbor Blue Metallic

121 DB 1.3 16v SOHC 1993 Clear White
Gebruikersavatar
@PM
Guru
Guru
Berichten: 4562
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:50 am
Auto: Na 21 jaar 323F-loos
Extra parameters: f=7

Re: Paddy22's F Pagina 10 GT updates

Bericht door @PM »

Als het alleen dagrijlichten zijn, is het wel afkeur zo en dan klopt het wat Jermaniac zegt. Als ze ook als stadslichten zijn te gebruiken (gaan op halve sterkte branden als je het stadslicht inschakelt) dan mag het wel.

In dat geval gewoon de regelgeving onder hun neus duwen. Moet ik ook weleens doen. Bijvoorbeeld over mijn witte knipperlichten voor, of dat de CO alleen bij stationair toerental hoeft te worden gemeten.

Overigens zie ik misschien wel een ander afkeurpunt, afgaand op de foto heb ik het idee dat de onderste stadslichten te ver naar binnen zitten. Er moet minimaal 60cm tussen zitten en ze mogen maximaal 40cm van de zijkant van de auto zitten. Al weet ik niet zeker of ze daar met de APK ook naar kijken.

Wat is precies het probleem met de gordels? En om welke gordels gaat het?
OO≡≡V≡≡OO
Gebruikersavatar
Paddy22
Clublid
Clublid
Berichten: 825
Lid geworden op: ma 11 feb, 2013 6:16 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 38165
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Paddy22's F Pagina 10 GT updates

Bericht door Paddy22 »

het zijn idd gewoon stadslichten (zitten doorgelust op de orginele stadsverlichting), en geen dagrijverlichting,
om op de afstanden zal idd over getwist kunnen worden, want daar heb ik veder nooit na gekeken. en ook niet over kunnen vinden.

en met de gordels is het probleem dat ze niet snel genoeg terug rollen
Mazda 323f GLX BA 97 1.5i & Mazda 323F GLX Jubilee BA 97 1.8 GT & Mazda 323F GTi BA 96 1.8 & Mazda 323f BJ 99 1.5
Afbeelding
Gebruikersavatar
@PM
Guru
Guru
Berichten: 4562
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:50 am
Auto: Na 21 jaar 323F-loos
Extra parameters: f=7

Re: Paddy22's F Pagina 10 GT updates

Bericht door @PM »

Staat in de EU-regelgeving geloof ik, waarnaar wordt verwezen door de wet.

Dat van die gordels klinkt wel muggezifterig. De gordels in mijn BG zijn ook niet allemaal even vlot, nog nooit wat over gehoord. Wat Jermaniac zegt: probeer het eens ergens anders.
OO≡≡V≡≡OO
Gebruikersavatar
Paddy22
Clublid
Clublid
Berichten: 825
Lid geworden op: ma 11 feb, 2013 6:16 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 38165
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Paddy22's F Pagina 10 GT updates

Bericht door Paddy22 »

na een maand niks gepost te hebben heb ik zowel een wat minder leuke mededeling maar daarbij ook een leuke mededeling.

laten we maar beginnen bij het slechte nieuws,

ik ga niet veder met de GT want hierbij komen mij er te veel kosten en teveel werk waar ik zelf de kennis niet van heb. probleem is dat er een nieuwe motor/ versnellingsbak in zou moeten en daarbij de stuurkolom moet ook vervangen worden. dit is allemaal veroorzaakt omdat er een complete motorsteun niet aanwezig is in de auto waardoor het blok scheef hangt, en het gehobbel niet minder kan krijgen :hebikweer:

maar dan heb ik ook nog leuk nieuws :duim:
ik heb een leuke 1.8 gevonden in het rood met 226.xxx op de teller. uit 96. het verassende was dat dit geen GLX is maar een GT-i met nummer 92 deze was van marc en rick deze heb ik dus vrijdag meteen opgehaald.

[album]3670[/album]
[album]3669[/album]
[album]3668[/album]

maar natuurlijk heb ik de eerste aanpassingen al weer gedaan :yeah:
zo ben ik begonnen met het overzetten van de stoellen van stock naar GT stoellen.
[album]3663[/album]

en een tijdje geleden had ik ook een ultra racing bar gevonden voor achter, deze ook maar meteen in de auto gezet.
[album]3666[/album]
[album]3664[/album]

maar vandaag ben ik veder gegaan met de auto want tussen de buien door is het nog best lekker weer.
zodoende heb ik alle deurpanelen vervangen voor de facelift versie
Before:
[album]3665[/album]
After
[album]3672[/album]

en nog een klein subtiel detail aan de buiten kant veranderd met de knippers,
want witte, naar heldere witte.
[album]3671[/album]

en ondertussen ook nog even gekeken hoe het zal lijken met de bumper lip die ik op de nieuw jaars meeting heb gekocht.
[album]3667[/album]
Mazda 323f GLX BA 97 1.5i & Mazda 323F GLX Jubilee BA 97 1.8 GT & Mazda 323F GTi BA 96 1.8 & Mazda 323f BJ 99 1.5
Afbeelding
Gebruikersavatar
GiGi
Clublid
Clublid
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 03 jul, 2013 3:54 pm
Auto: Mazda 323F BG 1.8
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Paddy22's F Goed en slecht nieuws

Bericht door GiGi »

Jammer van de GT, maar mooi dat je weer wat nieuws hebt gevonden :duim:
Net interieurtje trouwens :-D

Weet je al wat je met de GT gaat doen?
Project; Creon GTX :bg:

Creon
1ste prijs Summer Gathering 2016
Black Magic
3de prijs Summer Gathering 2015
1ste prijs Summer Gathering 2014
Gebruikersavatar
Paddy22
Clublid
Clublid
Berichten: 825
Lid geworden op: ma 11 feb, 2013 6:16 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 38165
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Paddy22's F Goed en slecht nieuws

Bericht door Paddy22 »

daar zit ik nog even over te denken,

want ik ga sws diverse onderdelen gebruiken voor me nieuwe liefde,
zoals bumpers en spoiler enzo,

maar als ik hem in geheel weg doe of als onderdelen weet ik nog niet.
want als iemand me een leuk bod doet gaat die gewoon weg
Mazda 323f GLX BA 97 1.5i & Mazda 323F GLX Jubilee BA 97 1.8 GT & Mazda 323F GTi BA 96 1.8 & Mazda 323f BJ 99 1.5
Afbeelding
Gebruikersavatar
Paddy22
Clublid
Clublid
Berichten: 825
Lid geworden op: ma 11 feb, 2013 6:16 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 38165
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Paddy22's F Goed en slecht nieuws

Bericht door Paddy22 »

Updates gaan nu mooi op een rap tempo,

want vandaag was ik ineens onverwachts vrij dus dan maar lekker sleutelen aan de auto,

[album]3680[/album]

zo ben ik begonnen met de velgen te verwisselen, na flink gemartel want me krik past niet onder de 6 cm verlaagde auto :hebikweer:
hahahah maar het krikje die in kofferbak paste er echt net onder, dus een klein stukje om hoog en dan me grote krik het laten overnemen :finga:

daarna heb ik de auto ook meteen laten uitlijnen ,

[album]3678[/album]

maar dit oogt weer vrij netjes :yeah:

daarna heb ik mijn veer pootbrug nog gepoetst dus deze kan nu ook gemonteerd worden,

hier even een foto waar je veerschil kunt zien
Before en after
[album]3677[/album]

en nu ik toch bezig was meteen een rode laag over mijn ultra racing bar gezet, deze komt straks aan de onderkant van de auto bij de voorwielen

[album]3679[/album]
Mazda 323f GLX BA 97 1.5i & Mazda 323F GLX Jubilee BA 97 1.8 GT & Mazda 323F GTi BA 96 1.8 & Mazda 323f BJ 99 1.5
Afbeelding
Gebruikersavatar
Paddy22
Clublid
Clublid
Berichten: 825
Lid geworden op: ma 11 feb, 2013 6:16 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 38165
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Paddy22's F Goed en slecht nieuws

Bericht door Paddy22 »

vandaag was het echt lekker weer om met de auto bezig te zijn ;)
en kon het ook niet laten om dit vandaag niet te doen,

vandaag heb ik alle audio kabels maar is verwisseld van mijn 1.5 naar mijn nieuwe 1.8.
zo heb ik ook nog een leuke raam banner op me 1.8 gezet en ook maar meteen me dashboard gespoten die er straks ook in gaat komen waar van die metertjes in komen.


veder heb ik geen foto's van het proces van vandaag, maar zullen er zeker komen zodra het klaar is.

wel had ik vandaag nog een leuke mazda meeting op me eigen grond :finga:
[album]3685[/album]
Mazda 323f GLX BA 97 1.5i & Mazda 323F GLX Jubilee BA 97 1.8 GT & Mazda 323F GTi BA 96 1.8 & Mazda 323f BJ 99 1.5
Afbeelding
Plaats reactie