323f bg te koop in onderdelen. 1994 1.6i

Stel jezelf en je Mazda 323F of Mazda 3 hier voor! Maak de andere forumleden jaloers met knappe foto's van je auto en informatie over de projecten waar je mee bezig bent.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Dit forum is enkel bedoeld voor gebruikers met een Mazda 323F!
Geen 323F? Klik hier!
MrFasterke
Newbie
Newbie
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 20 nov, 2013 8:33 pm
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: mijn zwarte BG

Bericht door MrFasterke »

Ja hier en daar nog wat afwerking, nieuwe shokdempers en verlagingsveren 35mm komen er ook nog. Mvg
MrFasterke
Newbie
Newbie
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 20 nov, 2013 8:33 pm
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: mijn zwarte BG

Bericht door MrFasterke »

Een kleine update. Andere sebring uitlaat wat een mooi beschaafd sportief geluidje geeft. En nieuwe velgen. Achteraan 9j velg et0 met een 165/55/14 band, beetje getrokken :mrgreen: en vooraan 8j met 155/55/14 band et waarde niet bekend. En ook een beetje verlaagd.
[album]3964[/album][album]3963[/album][album]3962[/album][album]3961[/album][album]3960[/album][album]3959[/album][album]3958[/album]
Gebruikersavatar
Paddy22
Clublid
Clublid
Berichten: 825
Lid geworden op: ma 11 feb, 2013 6:16 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 38165
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: mijn groene bg. Update verbreed staal en verlaging

Bericht door Paddy22 »

wat een gaaf ding om te zien :duim:
staat leuk met verbreed staal en de leger groene kleur :bg:
Mazda 323f GLX BA 97 1.5i & Mazda 323F GLX Jubilee BA 97 1.8 GT & Mazda 323F GTi BA 96 1.8 & Mazda 323f BJ 99 1.5
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mylo2010
Novice
Novice
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 26 okt, 2012 9:41 pm
Auto: BG GT/8v/6sport
SYC/ Wie is wie-topic: 38009
Contacteer:

Re: mijn groene bg. Update verbreed staal en verlaging

Bericht door Mylo2010 »

Mooie pijp kerel! :rock:
[glow=red]Got to love pop-up headlights![/glow]
Mazda 323F BG 1.6
Mazda 121 1.3
Mazda 323F BA 1.5
Mazda 6 GG 2.0
Mazda 323F BG 1.6
Mazda 323F BG 1.8 GT
MrFasterke
Newbie
Newbie
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 20 nov, 2013 8:33 pm
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: mijn groene bg. Update verbreed staal en verlaging

Bericht door MrFasterke »

Dankje mylo2010, ben er echt content van.
Volgende update iets bredere banden achteraan.
Op 3 dagen tijd 2x binnenband stuk, de 2e keer was toevallig het ventiel stuk en de eerste keer ventiel van de band afgescheurd. Bij deze maat banden heb ik een binnenband nodig om deze zo fel getrokken te krijgen nu ga ik voor 185/55/14 dit gaat normaal zonder binnenbanden. Dan komt de band ook iets hoger. Want een 165 is ook niet echt veilig denk ik :mrgreen: zo fel getrokken dat je overal recht moet afrijden je mag met de zijkant niet op een borduur en komen en dan moet je heel lang wachten om over te steken omdat je er als een slak over de borduur moet ofwel vlam je met de onderzijde vanvoor tege de grond zelfs tege 2km/h :evil: lower it they said it will be fun they said :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Jermaniac
Clublid
Clublid
Berichten: 257
Lid geworden op: do 10 mei, 2012 7:06 am
Auto: 1991 BG 1.6 GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 38584
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: mijn groene bg. Update verbreed staal en verlaging

Bericht door Jermaniac »

Hoewel het niet mijn smaak is, vind ik het wel leuk hoe je het doet. En gelukkig heb je voor groen gekozen, matzwart werd al te vaak gedaan.
Bredere banden is wel aan te raden ja, het moet wel leuk blijven :lol:

Heb wel bewondering voor je technische skills gezien de tegenslagen die je wel niet gehad heb inmiddels. Menig BG rijder had z'n Mazda al laten ophalen door een sloperij :protest:
Maar je lapt em steeds weer op, doet een beetje extra en weet er nog wat leuks van te maken ook.
:super:
Famillia Guy

323F BG 1.6 DOHC 1991 Harbor Blue Metallic

121 DB 1.3 16v SOHC 1993 Clear White
MrFasterke
Newbie
Newbie
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 20 nov, 2013 8:33 pm
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: mijn groene bg. Update verbreed staal en verlaging

Bericht door MrFasterke »

Ja ik kan blijkbaar geen afscheid van de bg nemen :P
Ondertussen heb ik achteraan al andere banden en heb ik nog wat aanpassingen gedaan ivm de wielkasten. De velgen zijn andere kleur gespoten. Die foto's komen nog als het volledig af is. Het volgende wordt een nieuwe alternator want deze begint de geest te geven (stationair te weinig 12v en bij 3000+ rpm gaat hij naar 15v..
Daarna de motor onder handen nemen, een beetje vanalles proberen inlaat en uitlaat collectors aanpassen, ik ben ook aan het kijken voor injectie weg te doen en dubbele carburateurs te zetten. Ik hoef niet perse meer pk's maar wat meer koppel mag wel... Eerst is goed bekijken wat de mogelijkheden zijn en of carburateurs wel zou gaan op deze cilinderkop e.d.
En Gisteren 310000 km bereikt :duim: :duim:
MrFasterke
Newbie
Newbie
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 20 nov, 2013 8:33 pm
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: mijn groene bg. Update verbreed staal en verlaging

Bericht door MrFasterke »

nieuwe update, de F gaat de verkoop in als alles goed gaat.
ik heb mijn oog laten vallen op een mx-5 nb en dinsdag ga ik ermee een proefrit maken en alles goed nakijken aan de mx en als die mij bevalt gaat de F weg.
deze zal dan hier een week ongeveer alleen op dit forum te koop op staan en anders zal deze geperst worden of export wat zonde zou zijn want de kas is volledig roestvrij. maar wegens financiële mogelijkheden kan ik mij geen 2 wagens veroorloven en plaats voor binnen te stallen is er ook niet.
Maar natuurlijk niet op de zaak voorruitlopen en dinsdag eerst alles goed bekijken bij de mx.
MrFasterke
Newbie
Newbie
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 20 nov, 2013 8:33 pm
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: mijn groene bg. TE KOOP

Bericht door MrFasterke »

de knoop is doorgehakt :) volgende week staat hier een mx-5 voor de deur.
de F gaat dus weg, ik ga deze week nog fotos maken en meer info hier zetten.
is hij na 2 weken niet verkocht gaat hij ofwel export ofwel onderdelen en de kas oud ijzer.
kas is roestvrij, blok start mooi rijd goed, geen oliezuiper (0.2-0.4 liter tussen elke beurt)
rookt niet uit de uitlaat.
plasma tellers, sebring demper, kat vv, verlaagd.
zoals sommige weten heb ik de nodige problemen gehad, deze zijn allemaal opgelost en altijd originele mazda parts gebruikt en nooit bespaard op onderhoud, deed olie en oliefilter elke 5000 of 7500km elke 15000km bougies en kabels en elke 20000km benz filter en luchtfilter.D-riem en waterpomp en koppeling vv minder dan 1jaar geleden.

uiteraard zijn er nadelen, interieur niet zo netjes meer, hier en daar ontbreekt er een afdekplaatje e.d, wielkasten achteraan zijn ronder geslepen ivm deze velgen (wel netjes gedaan)
motor zweet hier en daar wat (vandaar het beetje olieverbruik) cardans tikken bij volledig draaien.
motorr heeft 310000km maar veel autostrade km's, zeker af en toe mee doorgetrokken maar zeker niet afgereden en netjes warm gereden en laten afkoelen.
Matthijs97

Re: mijn groene bg. TE KOOP

Bericht door Matthijs97 »

Ik stuur je een Privé bericht ;)
Plaats reactie