323f bg te koop in onderdelen. 1994 1.6i

Stel jezelf en je Mazda 323F of Mazda 3 hier voor! Maak de andere forumleden jaloers met knappe foto's van je auto en informatie over de projecten waar je mee bezig bent.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Dit forum is enkel bedoeld voor gebruikers met een Mazda 323F!
Geen 323F? Klik hier!
Gebruikersavatar
Mylo2010
Novice
Novice
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 26 okt, 2012 9:41 pm
Auto: BG GT/8v/6sport
SYC/ Wie is wie-topic: 38009
Contacteer:

Re: mijn zwarte BG

Bericht door Mylo2010 »

Hey kijk kijk hier maar eens.
https://www.atp-autoteile.de/KFZTeile/item_3707_0_28050.htm?TN=100051
Niet duur en prima voor gewoon gebruik.
[glow=red]Got to love pop-up headlights![/glow]
Mazda 323F BG 1.6
Mazda 121 1.3
Mazda 323F BA 1.5
Mazda 6 GG 2.0
Mazda 323F BG 1.6
Mazda 323F BG 1.8 GT
MrFasterke
Newbie
Newbie
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 20 nov, 2013 8:33 pm
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: mijn zwarte BG, wordt opnieuw zwart

Bericht door MrFasterke »

Ondertussen tussen het gewone werk door begonnen met de bg klaar te maken, hij krijgt een volledige spuitbeurt :-D :-D Na het ongeval was ik eerst van plan om alleen de bumper en de voorschermen te spuiten, maar als je toch bezig zijt dan maar beter alles.
Eind september zal hij de respray krijgen, de talloze deukjes door mensen die hun deur te ver open doen op parkings enz zullen beetje per beetje geplamuurd worden tussendoor. Het resterende deel schuren en demonteren zal een dag of 2 van tevoren gebeuren. De kleur wordt dezelfde zwarttint, maar dan metalic.
een paar fototjes.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
barreljan
Server Beheerder
Server Beheerder
Berichten: 7243
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:29 pm
Auto: BA V6R
SYC/ Wie is wie-topic: 78
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: mijn zwarte BG

Bericht door barreljan »

Goed bezig! Dat zal een mooi karretje worden :)

Waarom niet gewoon weer PZ ?
Afbeelding
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm

T3/T04E turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
MrFasterke
Newbie
Newbie
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 20 nov, 2013 8:33 pm
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: mijn zwarte BG

Bericht door MrFasterke »

barreljan schreef:Goed bezig! Dat zal een mooi karretje worden :)

Waarom niet gewoon weer PZ ?

Omdat ik deze al is heb gezien in metallic zwart en dat vond ik net ietsje mooier staan als de PZ. mvg
Matthijs97

Re: mijn zwarte BG

Bericht door Matthijs97 »

Gaaf, ik ben benieuwd naar die metallic. :duim:
Martin B
Rookie
Rookie
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 09 mar, 2009 1:40 pm
Auto: 323f BG 1.6
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: mijn zwarte BG

Bericht door Martin B »

goed bezig, wat voor motor ligt erin? is zeker een B8(1.8)
beter 1 mazda op de grond dan 10 door de lucht:P
MrFasterke
Newbie
Newbie
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 20 nov, 2013 8:33 pm
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: mijn zwarte BG

Bericht door MrFasterke »

Martin B schreef:goed bezig, wat voor motor ligt erin? is zeker een B8(1.8)

was het maar waar :D
MrFasterke
Newbie
Newbie
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 20 nov, 2013 8:33 pm
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: mijn matgroene BG

Bericht door MrFasterke »

even een updatetje, het was voorzien om de auto mettalic zwart te maken en voor de rest zo goed als origineel te houden.
Nu zijn er wat problemen geweest met de F waar ik later nog op terug kom en heb ik een totaal andere weg genomen.

Hij is niet zwart geworden maar mat groen. en nu ben ik bezig met 2 sparcostoelen te monteren.
Foto's zeggen meer dan woorden;
[album]3788[/album][album]3790[/album][album]3791[/album][album]3787[/album][album]3786[/album]

Nu de problemen die ik tegengekomen ben, ik begin eigenlijk de F stilletjes beu te worden als hij zo zijn kuren blijft hebben.
Het begon eerst met een hallsensor in de delco kapot te hebben, goed kan gebeuren dus deze vervangen. Iets erna een versn bak die het begaf gevolgd met een cardankop die serieus tikte ook bij het rechtdoor rijden, de cardan was versleten dus die kost wist ik dat die eraan kwam. Van de bak geen idee hoe deze het ineens begaf, zat genoeg olie in e.d.
Toen heb ik de motor eruit gehaald buiten de cilinderkop volledig gedemonteerd, bak vervangen, motor en aanbouwdelen volledig gekuisd motorruimte helemaal netjes gemaakt enzovoort zodat deze eruit zag als nieuw.

2 weken erna begon hij te stotteren en viel stil en ik ga aan de kant staan... het begon ook vrij hard te stinken en redelijke rookontwikkeling van onder de motorkap, ik doe de kap open en idd letterlijuk met de vlam in de pijp. 2 blusapparaten leeggespoten om te blussen, veel plasticdelen gesmolten, volledige kabelboom tot binnen aan de ecu gesmolten.
3 volle dagen aan gewerkt, alles vervangen kabelboom opnieuw zelf gemaakt maar nu zit de motorruimte er natuurlijk niet meer zo fris uit :( let niet op de kabels die overal hangen te bengelen deze foto is genomen toen ik begonnen was met alle kabels in te tapen en fatsoenlijk aant leggen was.
[album]3792[/album]
vorige week het probleem dat hij niet meer trok, te weinig benzinedruk, de achteruitruitenwisser doet het maar af en toe ineens,lamdasensor is pas vervangen moeten wordenen het gepiep als je je lichten laat branden piept heeel traag en zo nog prulletjes heeft hij tegenwoordig.
ander half jaar terug gekocht met 240000km en gereden tot nu zonder 1 enkel probleem en enkele weken terug de 300000km berreikt. motor verbruikt nu tussen elke onderhoudsbeurt 0,2 tot 0,3 liter olie dus op dat vlak hoor je me niet klagen.
ik hoop nu dat de problemen stilletjes voorbij zijn... in ieder geval, de bg gaat niet zomaar naar de sloop bij mij! :finga:
Laatst gewijzigd door MrFasterke op vr 01 mei, 2015 7:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
MrFasterke
Newbie
Newbie
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 20 nov, 2013 8:33 pm
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: mijn zwarte BG

Bericht door MrFasterke »

Ook had de onderzijde een rot plekje van ong 3op3 cm en in de wielkast RA een plekje van 2op3 cm. Deze zijn gelast en de achteras had wat roest, deze is afgeschuurd en de volledige onderzijde opnieuw in de rutex gezet. Nu is de bg voor 99% roestvrij wat vrij uniek is voor een bg die zo goed als zijn hele leven buiten geslapen heeft :P
Gebruikersavatar
Paddy22
Clublid
Clublid
Berichten: 825
Lid geworden op: ma 11 feb, 2013 6:16 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 38165
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: mijn zwarte BG

Bericht door Paddy22 »

heel tof hoe die er nu uit ziet :duim:
Mazda 323f GLX BA 97 1.5i & Mazda 323F GLX Jubilee BA 97 1.8 GT & Mazda 323F GTi BA 96 1.8 & Mazda 323f BJ 99 1.5
Afbeelding
Plaats reactie