Beste mensen, het is al weer eventjes geleden. Dus tijd om hier wat goed te maken.
Laat ik met het slechte beginnen.
De G SERIE versnellingsbak heeft zijn leven opgegeven waardoor ik 5KM van huis stil kwam te staan
Maar goed, vervolgens de auto naar de zaak toe gehaald en het werk kon beginnen.
Motor en bak uit de auto getrokken
Direct diagnose gesteld aan de versnellingsbak
Hieruit bleek helaas dat de eerste versnelling vast is gesmolten aan de secundaire as in de versnellingsbak.
Dus in andere woorden einde vbak....
Gelukkig wist ik tegen de Duitse grens een G Serie vak + GT motor op de kop te tikken
Had pas na een week tijd om die spullen op te gaan halen.
In tussen tijd maar het blok even aangepakt
Waterpomp vervangen deze maakte herrie...
Ook direct maar de oliekeerringen vervangen
Onderblok zwart gespoten
Kleppendeksel opnieuw laten spuiten
Met als eindresultaat
Toen was de nieuwe G Serie versnellingsbak er!!!
Deze kort daarna aan de motor gebout en terug gehangen in de BG GT
Nadat de motor er weer in gehangen was een paar kleine problemen gehad. Lekkende injectoren en de motor zoog valse lucht aan. Dit direct gefikst
Daarna weer heerlijk gaan rijden met de GT maar ontdekte dat de auto zijn koelwater lekte. Na veel zoekwerk gevonden dat er een haarscheur in de slang naar de oliekoeler zat.
Maar goed ik ben weer op de weg en inmiddels 250.000km op de teller gezet.
Afgelopen week heb ik de winterbanden om de originele GT velgen gedraaid deze zitten er nu onder maar heb ik geen foto van.