Nieuw hartje voor de BA 1.8 GT :D

Stel jezelf en je Mazda 323F of Mazda 3 hier voor! Maak de andere forumleden jaloers met knappe foto's van je auto en informatie over de projecten waar je mee bezig bent.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Dit forum is enkel bedoeld voor gebruikers met een Mazda 323F!
Geen 323F? Klik hier!
Plaats reactie
Miss323F
ex-bestuurslid
ex-bestuurslid
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 03 feb, 2014 2:32 pm
Auto: 323F BA 1.8 GT
SYC/ Wie is wie-topic: 39931
Extra parameters: f=9

Nieuw hartje voor de BA 1.8 GT :D

Bericht door Miss323F »

Ik zal me nog even kort voorstellen...
Ik ben dus Erja, en alweer een aantal jaartjes op deze wereld.. Samen met Walter (crosskabouiter323) woon ik in het mooie Hoogersmilde, in Drenthe.. :duim:

In oktober 2012 hebben we onze 1e mazda gekocht: een [b][u][color=#0000bf]12K blauwe 323F BA 1.5 uit '98..[/color][/u][/b]
Hier heb ik helaas in december 2014 een ongeluk mee gehad.. En na een poging om haar te maken, bleek de chassisbalken krom te zijn.. :( We hebben toen besloten om haar in eigen beheer te slopen en in onderdelen weg te doen.. Ze is nu onze project auto geworden..
[album]3493[/album]

In december 2014 hebben we dan ook onze 2e mazda gekocht: een [b][u][color=#0000bf]12K blauwe 323F BA 1.5 uit '98 (met G3 installatie)..[/color][/u][/b] Over deze mazda vind je meer info in het SYC topic van Walter (Crosskabouter323) [album]3659[/album]
http://www.323fclub.nl/viewtopic.php?t=38370&f=9" onclick="window.open(this.href);return false;

Sinds 4 april ben ik de trotse eigenaresse van deze [b][u][i]witte Mazda 323F BA met 1.8 GT motor[/i][/u][/b].. :heart: Inmiddels is dit de 3e mazda 323F BA waar in ik mag rijden.. ;)
[album]3739[/album]

Na lang aan Walter (crosskabouter) zijn hooft te zeuren, hebben we haar afgelopen zaterdag opgehaald bij Patrick v/d berg (Paddy22).. en naar de loods gebracht..

[i]De GT op de ambulance, wegens schorsing.. [/i]
[album]3738[/album]

We gaan deze week starten met het klaar maken voor de APK.. als dit gelukt is dan zullen we haar weer in 1 kleur maken.. i.p.v een rooie motorkap en zilver/grijze voorbumper.. :D

Ze zal een boel liefde en aandacht nodig hebben, maar hopelijk kan ze vlot de weg op.. :D

[u][b]To-Do lijstje:[/b][/u]
[list][*] achterste motorsteun weer in bouwen
[*] stuurstang links-voor vervangen
[*] stabilisator-stangetjes achter vervangen
[*] interieur er terug inbouwen
[*] mx3 stoelen inbouwen
[*] zijspiegels monteren
[*] motorkap in kleur spuiten
[*] voorbumper repareren en in kleur spuiten[/list]
en wat we verder nog onderweg tegen komen.. ;)

nog wat eerdere info van de GT:
Patrick v/d/ Berg (Paddy22) {vanaf nov. 2014}
http://www.323fclub.nl/viewtopic.php?f= ... &start=225" onclick="window.open(this.href);return false;

Bart v/d Veen (Mazda Menace) {vanaf okt. 2009}
http://www.323fclub.nl/viewtopic.php?f= ... &start=300" onclick="window.open(this.href);return false;
Mazda 323F BA 1.8 GT '90/'97 {wit} (my daily/project) :shift:
Mazda 323F BJ 2.0 '01 {Black edition}
Mazda 323F BA 1.5 '98 {12k} (gedemonteerd)
Mazda 323F BA 1.5 '98 {12k} (donor)
Ford Fiësta 1.1 CLX '96 {rood} (gesloopt)

4080
Gebruikersavatar
Paddy22
Clublid
Clublid
Berichten: 825
Lid geworden op: ma 11 feb, 2013 6:16 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 38165
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Erja's project: witte 323F BA 1.8 GT

Bericht door Paddy22 »

Veel plezier met de GT,

ben benieuwd als ze weer de weg op mag :duim:
Mazda 323f GLX BA 97 1.5i & Mazda 323F GLX Jubilee BA 97 1.8 GT & Mazda 323F GTi BA 96 1.8 & Mazda 323f BJ 99 1.5
Afbeelding
Miss323F
ex-bestuurslid
ex-bestuurslid
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 03 feb, 2014 2:32 pm
Auto: 323F BA 1.8 GT
SYC/ Wie is wie-topic: 39931
Extra parameters: f=9

Re: volgende week APK keuring - Project: witte 323F BA 1.8 G

Bericht door Miss323F »

[glow=red]Update:[/glow]
[b][u]14 april 2015[/u][/b]
Yeey de 1.8 GT loopt weer.. :cheer:
Het beroerde lopen lag aan een gescheurde luchtinlaatbuis.. Welke dicht getapet was.. :?:

Verder een meevaller ontdekt.. dachten linksvoor de stuurstang vervangen moest worden.. blijkt alleen de stuurkogel te zijn,.. Welke ooit door een beunhaas is gelast.. :shock: gasp-emoticon
Zo jammer dat we steeds meer beunhazerij vinden aan de auto.. :-? Maargoed ze doet het en nu tijd om haar APK klaar te maken..
[album]3781[/album] Gelaste stuurkogel.. :shock:
[album]3780[/album] luchtinlaat buis in 2 stukken.. :axe:
[album]3782[/album] :-D

[b][u]28 april 2015[/u][/b]
'T weekend verder gegaan met de GT.. :-D smile-emoticon
Luchtinlaatbuis vervangen, lederen interieur geplaatst..
Vorige week heb ik een volledig lederen interieur opgekocht.. En gelijk t weekend ingebouwd.. :D

De motorsteun zit wel achter het blok.. degene waar ze op afgekeurd is, is van het orginele 1.5 blok.. dus mooie meevaller gehad.. :D

Deze week de stabilisatie stangetjes achter bestellen en dan verder met het terug inbouwen van het dashboard, bumper, spiegels & koplampen monteren..
Als dat klaar is kan ze voor de APK keuring..
[album]3783[/album]
[album]3784[/album]

[glow=red]Maandag 4 mei gaat ze voor de APK keuring.. :D :cheer:[/glow]
Mazda 323F BA 1.8 GT '90/'97 {wit} (my daily/project) :shift:
Mazda 323F BJ 2.0 '01 {Black edition}
Mazda 323F BA 1.5 '98 {12k} (gedemonteerd)
Mazda 323F BA 1.5 '98 {12k} (donor)
Ford Fiësta 1.1 CLX '96 {rood} (gesloopt)

4080
Miss323F
ex-bestuurslid
ex-bestuurslid
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 03 feb, 2014 2:32 pm
Auto: 323F BA 1.8 GT
SYC/ Wie is wie-topic: 39931
Extra parameters: f=9

Re: Volgende week APK keuring - Project: witte 323F BA 1.8 G

Bericht door Miss323F »

Oeps alweer een tijd geleden dat er een update geweest is over de GT.. :sorry: ;)

[b][u]4 Mei 2015[/u][/b]
Helaas, de GT is niet door de keuring.. Nu afwegen of we haar gaan maken.. :nieteerlijk:

[u]De afkeurpunten:[/u]
[list][*]RV gordel niet juist gemonteerd frown-emoticon
[*]Kenteken verlichting
[*]Links koplamp slecht beeld
[*]LV rem vast
[*]RA rem vast
[*]2 banden afkeur (scheurtjes & spijker) Ophanging uitlaat mist een stuk
[*]Banden spanning
[*]Achter beide bovenste veerschotels verrot [/list]

Vooral die veerschotels en remmen zijn beroerde punten..

[b][u]10 mei 2015[/u][/b]
Vanmiddag verder gegaan met de gt.. nog 2 puntjes oplossen en dan kan ze opnieuw voor de keuring.. :cheer: Daarna verder met audio en aan de buitenkant alles wit maken..
[album]3932[/album] [i]nog even en dan staan ze samen voor het huis.. :D [/i]


[b][u]15 mei 2015[/u][/b]

vandaag met de GT naar de keuring geweest.. alle punten waren goed. Helaas bleek de Co2 meeting veeeeel te hoog.. dus is ze opnieuw afgekeurd..

Nog even gauw tanken en dan naar huis.. 'T zat vandaag niet mee, kwam met de auto aan de kant van de weg te staan.. De auto schoot al steeds erg hoog in de toeren en wou pas zakken als ik haar uit zette.. dus gestop, kwam er allemaal rook onder de kap weg.. :shock: gauw naast de pomp weg gehaald en verder op geparkeerd.. kap open.. bleek er allemaal water/vocht onder de kap te liggen.. Heb haar daar laten staan.. savonds hebben we dr naar huis gesleept..
[album]3950[/album] [i]water/vocht onder de motorkap[/i]

's avonds gelijk kijken of we de oorzaak konden vinden.. en wat bleek..
Er zat een scheur in de slang, van het termosstaathuis naar de oliekoeler..
Hierdoor miste de GT 1,5 liter koelvloeistof en kwam er rook onder de kap weg kwam.. Slang was aangevreten en helemaal zacht door langdurige olielekkage..

Morgen de slang vervangen en dan verder met het laatste apk-afkeurpunt..
Co2 was veeeeel te hoog..

[b][u]22 mei 2015[/u][/b]
Na lang zoeken hebben we dan eindelijk de oorzaak van de veeel te hoge co2 uitstoot gevonden.. De ringetjes van de injectoren zijn verstaft, waardoor ze niet geode afdichten en er dus valse lucht aangezogen word.. De ringetjes zijn inmiddels besteld bij de dealer..

[b][u]29 mei 2015[/u][/b]
Na een week wachten nu dan toch de ringetjes binnen.. Heeft die k*t dealer niet de verkeerde ringetjes besteld.. ](*,) Nu nog weer een week wachten tot ze de juiste ringetjes binnen hebben.. dan kan de GT weer voor de keuring.. :D

[b][u]2 juni [/u][/b]
vandaag dan eindelijk de juiste ringetjes ophalen bij de dealer.. :cheer:

[b][u]12 juni 2015[/u][/b]
Oeps, iets zegt me dat het wiellager niet goed meer is.. gelukkig is de nieuwe wiellager al binnen.. nu gauw monteren..
Maandag kan de GT weer naar de keuring..
[album]3937[/album] [i]oeps hier mist een stukje.. ;) [/i]

[b][u]15 juni 2015[/u][/b]
Eind v.d. week maar weer verder met de GT.. Helaas is ze vanmorgen opnieuw afgekeurd.. de co2 was nu goed.. alleen zit er een rem vast en nu moet het andere wiellager vervangen worden.. ‪#‎driekeerwastochgeenscheepsrecht‬

[b][u] 26 juni 2015[/u][/b]
Yeey, mijn mazdaatje is dan toch nu eindelijk door de keuring gekomen.. 5x is scheepsrecht.. ;) hihi Kan nu na 3 maand eindelijk de weg op met m'm GTje.. :cheer:

[b][u]30 juni 2015[/u][/b]
Vandaag een ritje naar Leunen in Limburg gemaakt.. Daar een setje Hella achterlichten opgehaald voor mijn GTtje.. :D
[album]3936[/album] [i]Hella achterlichten opgehaald voor mijn GT[/i]


[b][u]17 juli 2015[/u][/b]
Van de week toch maar even de motorkap van de GT overgespoten.. Niet helemaal super gelukt.. maar het ziet er al een heel stuk beter uit.. ;)
De komende tijd maar weer eens verder met het opknappen en veel liefde geven..

Puntjes voor komende tijd:
* Voorbumper opknappen (zilvere)
* Andere kofferklep ophalen.. (een die wel waterdicht is smile-emoticon )
* Hella achterlichten schuren en opnieuw wit spuiten..
* Achterbumper
* Audio
* olie en oliefilter vervangen
en nog veel meer.. met veel liefde komt ze er wel weer bovenop.. :D
[album]3934[/album] [i]motorkap van de GT overgespoten[/i]
[album]3935[/album] [i]motorkap van de GT overgespoten[/i]


[b][u]30 juli 2015[/u][/b]
Laatste tijd weer druk bezig geweest met de GT..
De 15" velgen vervangen voor 17" witte velgen.. Gelijk nieuwe bandjes er om..
Meteen maar de radio ingebouwd..
Spiegelophanging vervangen.. waren nogal weg gerot..
Deze week de Hellalichten inbouwen en verder met de audio..
[album]3948[/album] [i]Updates van de laatste tijd[/i]

2 augustus 2015
Fijn.. Daar staat ze dan.. Langs de kant van de weg.. Autopech.. :'( Gelukkig is hulp onderweg..
Oplossing gevonden: slangetje van de vacuümpomp naar de luchtinlaat was los..
[album]3939[/album][i]Pech onderweg :( [/i]

Zow dat was weer een hele lijst aan updates.. ;)
Nu gauw weer verder genieten van het mooie weer en hopelijk komen er snel nog meer updates.. :D Tot snel.!
:mazda:
Mazda 323F BA 1.8 GT '90/'97 {wit} (my daily/project) :shift:
Mazda 323F BJ 2.0 '01 {Black edition}
Mazda 323F BA 1.5 '98 {12k} (gedemonteerd)
Mazda 323F BA 1.5 '98 {12k} (donor)
Ford Fiësta 1.1 CLX '96 {rood} (gesloopt)

4080
Gebruikersavatar
Paddy22
Clublid
Clublid
Berichten: 825
Lid geworden op: ma 11 feb, 2013 6:16 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 38165
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Hele boel updates.. ;) Erja's Witte 323F BA 1.8 GT

Bericht door Paddy22 »

zo best veel updates, :duim:

gaat de goede kant op :323fclub:
Mazda 323f GLX BA 97 1.5i & Mazda 323F GLX Jubilee BA 97 1.8 GT & Mazda 323F GTi BA 96 1.8 & Mazda 323f BJ 99 1.5
Afbeelding
Miss323F
ex-bestuurslid
ex-bestuurslid
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 03 feb, 2014 2:32 pm
Auto: 323F BA 1.8 GT
SYC/ Wie is wie-topic: 39931
Extra parameters: f=9

Re: Van 1.8 GT terug naar 1.5 :( {} Erja's Witte 323F BA 1.

Bericht door Miss323F »

Nou dat was me t weekje wel.. :hebikweer:
Afgelopen zondag de voorbumper omgewisseld met Patrick (paddy22) Mijn mazdaatje heeft nu weer een witte voorbumper.. :tonqe: en een gave hoedenplank met mazda logo.. :tonqe:
[album]3954[/album]

Daarna opweg gegaan naar Tilburg.. waar we helaas niet verder gekomen zijn dan Apeldoorn-Zuid.. Mijn mazdaatje verloor het vermogen en is toen aan de kook gegaan.. :shock: Nog net optijd op de vluchtstrook kunnen zetten.. en toen wachten.. Gelukkig was Rody zo lief om ons naar een parkeerplek te slepen.. waar we, met Rody & Bjorn & Eva nog gekeken hebben wat er aan de hand was.. Helaas de conclusie dat mijn mazdaatje niet meer verder kon rijden.. en dat ze terug naar huis moest op de bergingswagen.. :cry:
[album]3955[/album]

Inmiddels staat mn mazdaatje thuis en ligt het blok uitelkaar op de werkbank..
[album]3956[/album] [album]3957[/album]

Nadat we de schades bekeken hebben zijn we dr uit wat er moet gebeuren om haar weer rijdbaar te maken..
[list] [*]krukas polijsten
[*] nieuwe lagers
[*] kop vlakken (0.35 mm)
[*] nieuwe koppakking
[*] nieuwe kleppendekselpakking
[*] nieuwe kleppenseelpakking
[*] nieuwe olie [/list]

Nu alleen aan t twijfelen of we eerst t 1.5 blok van de donor er inleggen of dat we haar zo laten staan en het GT blok weer opbouwen..
Mazda 323F BA 1.8 GT '90/'97 {wit} (my daily/project) :shift:
Mazda 323F BJ 2.0 '01 {Black edition}
Mazda 323F BA 1.5 '98 {12k} (gedemonteerd)
Mazda 323F BA 1.5 '98 {12k} (donor)
Ford Fiësta 1.1 CLX '96 {rood} (gesloopt)

4080
Miss323F
ex-bestuurslid
ex-bestuurslid
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 03 feb, 2014 2:32 pm
Auto: 323F BA 1.8 GT
SYC/ Wie is wie-topic: 39931
Extra parameters: f=9

Re: Van 1.8 GT terug naar 1.5 :( {} Erja's BA 1.8 GT

Bericht door Miss323F »

Update over mn mazdaatje..

Maandag te horen gekregen dat het toch echt einde oefening voor het GT blok is.. :cry: Na het afpersen van dr kop kwam er uit dat de kop is gescheurd.. en de cylinderwanden zijn flink aangetast.. :hebikweer:
Het zou nog wel te reapreren zijn. dmv uithonen en dan grotere zuigers er in.. mja die kosten 150 per stuk met de andere kosten die er dan nog bij komen.. dan ben k rond de 800/900 eurotjes kwijt.. en tja dat is me gewoon te veel.. Zeker omdat we nog een ander blok hebben liggen die wel goed is..

dus tja.. Mijn mazdaatje krijgt in de komende tijd weer een 1.5 hartje..
morgen halen we een andere versnellingsbak en assen op.. en dan kunnen we beginnen met de klus..
Mazda 323F BA 1.8 GT '90/'97 {wit} (my daily/project) :shift:
Mazda 323F BJ 2.0 '01 {Black edition}
Mazda 323F BA 1.5 '98 {12k} (gedemonteerd)
Mazda 323F BA 1.5 '98 {12k} (donor)
Ford Fiësta 1.1 CLX '96 {rood} (gesloopt)

4080
Miss323F
ex-bestuurslid
ex-bestuurslid
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 03 feb, 2014 2:32 pm
Auto: 323F BA 1.8 GT
SYC/ Wie is wie-topic: 39931
Extra parameters: f=9

Re: Nieuw hartje voor Erja's BA 1.8 GT :D

Bericht door Miss323F »

Na dat het blok van mijn mazdaatje het begaf is het een half jaartje stil geweest rond mijn GT'tje.. Nou komt dan hier de beloofde update.. :cheer:

[glow=red]Mijn mazdaatje rijd weer rond met een 1.8 GT Blok.![/glow]

Half augustus had ik de hoop op dat mijn mazdaatje weer zou rijden, opgegeven.. Een paar dagen later toch besloten om er weer een 1.5 van te maken. Hier voor zouden we het blok van onze donor gebruiken (onze vorige Mazda). Hier zijn we op 21 augustus mee begonnen. Nadat alle bestelde onderdelen binnen waren hebben we het 1.5 blok schoongemaakt en weer opgebouwd. Ook gelijk maar even een ander koppelingset gemonteerd, die was wel aan vervanging toe.. ;)
Na veel vloeken en tieren zat het 1.5 blok er in. en kwamen we er achter dat de complete kabelboom van de auto vervangen moest worden.. Waar wij dachten dat we deze ook voor het 1.5 blok konden gebruiken bleek dit helaas niet zo te zijn.. Helaas hadden we de kabelbomen van de donor al weggedaan en moesten we even goed onze volgende stap bedenken. :hebikweer:

Een week ging voorbij en na dat ik bij toeval een zelfde blok tegen kwam, hebben we besloten dat ze toch weer een 1.8 GT zal worden..
Er komt straks een 1.8 GT blok in met +/- 100.xxx op te teller.. Moest er wel even ruim 500 km en door t onweer/regen van code geel/oranje naar België rijden , maar dan heb je ook wat.. :D

[album]4204[/album] [i][u]Paste mooi zo in de kofferbak van de Xsara.. ;) [/u][/i]

na een aantal dagen sleutelen aan het nieuwe blok waren we klaar om hem er in te hangen en alles aan te sluiten.. Natuurlijk kwamen we weer een probleem tegen.. Het nieuwe blok was niet compleet toen ik hem kocht. dus hebben we wat onderdelen overgezet vanhet kapotte blok.. Helaas kwamen we er toen achter dat de krukaspoelies van de 2 blokken verschillens waren.. tuurlijk, ander bouwjaar.. :hebikweer:

Na een lastige zoektocht naar de juiste poelie.. Hadden we hem dan eindelijk gevonden.. alleen moesten we dan wel dat gehele blok opkopen i.p.v. alleen de poelie.. Dus tja, zo gezegt zo gedaan..
Na deze aankoop had ik dus 3 1.8 gt blokken liggen, 1 kapotte, en 2 goede.

Op 22 september was het dan eindelijk zo ver.. [color=#ff4000]Mijn GT'tje leeft.![/color] Alles was aangesloten en t blok klinkt als een zonnetje.. Tijd om er mee te gaan rijden..
[album]4205[/album]
[album]4209[/album] [i][u]Het heeft even geduurd, maar sinds 22 spetember staan ze weer samen voor t huis.. [/u][/i]
op 27 september gelijk mijn mazdaatje maar eens meegenomen naar een meeting.. De End of summer meeting van Mitnichtshifters in Slappeterp..
Natuurlijk, pech onderweg.. De motor liep steeds erg warm, tot bijna aan de kook aan toe.. :( na alles was ik nu niet vanplan om op te geven.. dus hup, steeds al ze warmer liep als normaal, de vluchtstrook op of stoppen bij een benzine pomp..
Eenmaal op de meeting aangekomen moest er toch nog weer wat water in het koelsysteem.. En tja dit was een mooi momentje, we hadden t water is een lege wijnfles meegenomen.. dus op meeting kreeg k veel scheve gezichten..

[album]4206[/album] [u][i]Blijkbaar houd mijn auto graag van een wijntje :lol: [/i][/u]

[album]4208[/album] [album]4207[/album][u][i]Nog even een paar foto's van de GT op de End Of Summer Meeting[/i][/u]

In oktober tot november is het erg rustig geweest rond mijn GT'tje.. Gewoon weg genieten van het rijden in mijn eigen mazdaatje.. :cheer:

Dit was wel even weer genoeg voor vandaag..
Komende week zal ik de eerste updates van 2016 plaatsen..

Fijne Weekend.!

[i]Nog even een paar foto's van mij0n mazdaatje in de sneeuw.. :D[/i]
[album]4189[/album][album]4190[/album] [album]4188[/album]
Mazda 323F BA 1.8 GT '90/'97 {wit} (my daily/project) :shift:
Mazda 323F BJ 2.0 '01 {Black edition}
Mazda 323F BA 1.5 '98 {12k} (gedemonteerd)
Mazda 323F BA 1.5 '98 {12k} (donor)
Ford Fiësta 1.1 CLX '96 {rood} (gesloopt)

4080
Plaats reactie