De 323F BJ 1.5 GLX van Betondorp

Stel jezelf en je Mazda 323F of Mazda 3 hier voor! Maak de andere forumleden jaloers met knappe foto's van je auto en informatie over de projecten waar je mee bezig bent.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Dit forum is enkel bedoeld voor gebruikers met een Mazda 323F!
Geen 323F? Klik hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Betondorp
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: do 02 mar, 2017 9:27 am
Auto: 323F BJ 1.5 GLX 2001
Extra parameters: f=7

De 323F BJ 1.5 GLX van Betondorp

Bericht door Betondorp »

Dag allemaal,

Sinds vorig weekend zijn we trotse eigenaar van een 323F BJ 1.5 GLX uit 2001 in gehoorapparaatbruin-metallic, sommigen noemen het beige. Hij heeft zo'n 212.xxx km gereden.

Ik rijd zelf dagelijks in een Peugeot 307 HDI stationwagen op grijs kenteken, de Mazda is vooral voor de woon-werk kilometers van mijn vriendin. Hij vervangt een Alfa Romeo 147 die helaas een aantal weken geleden total loss gereden is.

We hebben hem gekocht van de tweede eigenaar die er 12 (!) jaar in gereden heeft en altijd jaarlijks onderhoud heeft laten uitvoeren, er zit een heel pak rekeningen bij en de auto ziet er over het algemeen heel netjes uit, met wat normale gebruikerssporen.

Het enige wat nooit vervangen is, of althans niets van terug te vinden, is de distributieriem. Deze ga ik daarom, samen met de waterpomp, dit weekend vervangen; ik ben gezegend met twee vrienden die een klusgarage met brug hebben, dus kan het zelf doen en betaal dan alleen de onderdelen.

Verder op de nominatie om t.z.t. uit te voeren:
- Grote beurt, waarschijnlijk ergens in juli als ook de APK aan de beurt is
- Hoedenplank scoren, deze mist
- Nieuwe speakers
- Voorbumper bijwerken/spuiten, deze heeft wat schampschade
- Nieuwe/andere wieldoppen
- Raammechanisme bestuurderskant nakijken/smeren, deze loopt wat stroef
- Nieuwe kentekenplaathouders
- Airco nakijken, deze doet het niet, waarschijnlijk is de verdamper lek

Ik heb nog geen eigen foto's, deze volgen binnenkort.
Plaats reactie