NovaCaine's 323F HEI mod pag 9
Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden
Forumregels
Forumregels
Dit forum is enkel bedoeld voor gebruikers met een Mazda 323F!
Geen 323F? Klik hier!
Forumregels
Dit forum is enkel bedoeld voor gebruikers met een Mazda 323F!
Geen 323F? Klik hier!
-
- Novice
- Berichten: 607
- Lid geworden op: di 16 mei, 2006 12:46 am
- SYC/ Wie is wie-topic: 0
- Contacteer:
Re: NovaCaine's 323F
Zo zal weer eens wat van me laten horen.
De KLZE zit er al een goede week in.
Helaas weer problemen met de ontsteking, zodra de auto warm wordt begon de auto auto van uit lage toeren te sputteren en te klappen in de uitlaat.
Heb ik weer, maar ik was toch van plan de HEI MOD uit te voeren.
En dacht laat ik daar nou eens een How to over schrijven.
Dit is dan wel voor de V6.
Benodigdheden: En waar te bestellen (altijd handig)
Hei module: Fordprobestore
Externe Coil: Fordprobestore (betere tuning zaak heeft ze ook)
MSD Power Tower: Total Car Concept in Bleiswijk
Bougiekabel: Total Car Concept in Bleiswijk of de Brezan ofzo.
Bougiedoppen: Total Car Concept in Bleiswijk of de Brezan ofzo.
Aansluitstekkertjes: Bouwmarkt / electronicazaak
2,5mm Kabel: Electronicazaak of automaterialenzaak
O-ring pakking ontsteking:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-JQAKTAKI.jpg[/img]
Werkwijze:
Allereerst Demonteer je de ontsteking, dit gaat als volgt.
Doe een stukje schilderstape om een bougiekabel heen en noteer daarop het nummer wat je op je verdelerkap onder de kabel staat. Dit zorgt ervoor dat je straks de bougiekabels weer op de juiste plek monteert.
Dit doe je voor iedere kabel, daarna kan je de kabels van de verdelerkap af halen.
Als dit gebeurd is kan je de verdelerkap demonteren, deze zit met 3 schroefjes vast.
Haal dan de 2 stekkers los aan de ontsteking de 6 pins en de 3 pins.
Dan kan je de ontsteking zelf demonteren die zit met 2 bouten vast dop 12.
Dan trek je de ontsteking uit het blok, kijk meteen even naar de stand van het nokje hoe je deze eruit haalt, scheelt straks met monteren weer een hoop gevloek.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-64HWAO7P.jpg[/img]
Dan moeten we 2 dingen aanpassen aan de ontsteking, de Power tower op de verdelerkap monteren en de interne spoel afkoppelen.
We beginnen met de interne spoel.
Je ontsteking zit er nu als volgt uit.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-COXHRXQJ.jpg[/img]
Zaag het torentje wat in de verdelerkap valt af met en ijzerzaag en kit deze af, zodat deze 100% zeker geen verbinding kan maken met iets.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-SBW7MWPK.jpg[/img]
Dan de verdelerkap aanpassen.
Boor hier een gaatje in let wel op de locatie want de stroom met natuurlijk wel naar de rotor.
Zie hier waar je moet boren.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-XSIWVPIL.jpg[/img]
Dan monteer je de power tower erop en draai je deze aan.
Ook hier kit je de schroef weer af, zodat er geen rare vonken in de verdelerkap overspringen.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-HWEEFPMJ.jpg[/img]
Ook de onderkant van de power tower afkitten.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-XF6WE8T4.jpg[/img]
Dan kan je vervolgens de ontsteking weer monteren in omgekeerde volgorde.
Let op het nokje hoe die in het blok zat. En gebruik uiteraard weer een nieuwe O-ring pakking.
Dan komen we bij het aansluiten en monteren van de HEI module en externe bobine.
Monteer de Hei module op een hoekprofiel of iets dergelijks, mooiste is direct op het chassis, let op de achterkant word erg heet en moet dus kunnen koelen.
Hier heb ik de mijne gemonteerd.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-RV3YWLIN.jpg[/img]
En zoek een mooi plaatsje uit voor de externe bobine.
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-U7AAICTN.jpg[/img]
Als je dat gedaan hebt, dan kun je de draden gaan leggen.
Dit is het schema, ik heb deze vertaald van uit het engels en de juiste kleurcoderingen gebruikt van de 323F ipv de mx-6.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-FZP8F7XY.jpg[/img]
Dan nog de Bougie/bobine kabel monteren van af de externe bobine naar de Power tower.
Deze heb ik zelf op de juiste lengte gemaakt, deze hangt namelijk af van waar je je externe bobine monteert.
En dan loopt ie weer als een zonnetje.
Om weer terug te komen op mijn Mazda, het probleem bleef...
Bougiekabels gewisseld, nog steeds het zelfde probleem.
Dus maar de bougies vervangen en het probleem is op gelost
Nu weer blij en "vol" vermogen tuffen met de Mazda.
De KLZE zit er al een goede week in.
Helaas weer problemen met de ontsteking, zodra de auto warm wordt begon de auto auto van uit lage toeren te sputteren en te klappen in de uitlaat.
Heb ik weer, maar ik was toch van plan de HEI MOD uit te voeren.
En dacht laat ik daar nou eens een How to over schrijven.
Dit is dan wel voor de V6.
Benodigdheden: En waar te bestellen (altijd handig)
Hei module: Fordprobestore
Externe Coil: Fordprobestore (betere tuning zaak heeft ze ook)
MSD Power Tower: Total Car Concept in Bleiswijk
Bougiekabel: Total Car Concept in Bleiswijk of de Brezan ofzo.
Bougiedoppen: Total Car Concept in Bleiswijk of de Brezan ofzo.
Aansluitstekkertjes: Bouwmarkt / electronicazaak
2,5mm Kabel: Electronicazaak of automaterialenzaak
O-ring pakking ontsteking:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-JQAKTAKI.jpg[/img]
Werkwijze:
Allereerst Demonteer je de ontsteking, dit gaat als volgt.
Doe een stukje schilderstape om een bougiekabel heen en noteer daarop het nummer wat je op je verdelerkap onder de kabel staat. Dit zorgt ervoor dat je straks de bougiekabels weer op de juiste plek monteert.
Dit doe je voor iedere kabel, daarna kan je de kabels van de verdelerkap af halen.
Als dit gebeurd is kan je de verdelerkap demonteren, deze zit met 3 schroefjes vast.
Haal dan de 2 stekkers los aan de ontsteking de 6 pins en de 3 pins.
Dan kan je de ontsteking zelf demonteren die zit met 2 bouten vast dop 12.
Dan trek je de ontsteking uit het blok, kijk meteen even naar de stand van het nokje hoe je deze eruit haalt, scheelt straks met monteren weer een hoop gevloek.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-64HWAO7P.jpg[/img]
Dan moeten we 2 dingen aanpassen aan de ontsteking, de Power tower op de verdelerkap monteren en de interne spoel afkoppelen.
We beginnen met de interne spoel.
Je ontsteking zit er nu als volgt uit.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-COXHRXQJ.jpg[/img]
Zaag het torentje wat in de verdelerkap valt af met en ijzerzaag en kit deze af, zodat deze 100% zeker geen verbinding kan maken met iets.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-SBW7MWPK.jpg[/img]
Dan de verdelerkap aanpassen.
Boor hier een gaatje in let wel op de locatie want de stroom met natuurlijk wel naar de rotor.
Zie hier waar je moet boren.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-XSIWVPIL.jpg[/img]
Dan monteer je de power tower erop en draai je deze aan.
Ook hier kit je de schroef weer af, zodat er geen rare vonken in de verdelerkap overspringen.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-HWEEFPMJ.jpg[/img]
Ook de onderkant van de power tower afkitten.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-XF6WE8T4.jpg[/img]
Dan kan je vervolgens de ontsteking weer monteren in omgekeerde volgorde.
Let op het nokje hoe die in het blok zat. En gebruik uiteraard weer een nieuwe O-ring pakking.
Dan komen we bij het aansluiten en monteren van de HEI module en externe bobine.
Monteer de Hei module op een hoekprofiel of iets dergelijks, mooiste is direct op het chassis, let op de achterkant word erg heet en moet dus kunnen koelen.
Hier heb ik de mijne gemonteerd.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-RV3YWLIN.jpg[/img]
En zoek een mooi plaatsje uit voor de externe bobine.
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-U7AAICTN.jpg[/img]
Als je dat gedaan hebt, dan kun je de draden gaan leggen.
Dit is het schema, ik heb deze vertaald van uit het engels en de juiste kleurcoderingen gebruikt van de 323F ipv de mx-6.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-FZP8F7XY.jpg[/img]
Dan nog de Bougie/bobine kabel monteren van af de externe bobine naar de Power tower.
Deze heb ik zelf op de juiste lengte gemaakt, deze hangt namelijk af van waar je je externe bobine monteert.
En dan loopt ie weer als een zonnetje.
Om weer terug te komen op mijn Mazda, het probleem bleef...
Bougiekabels gewisseld, nog steeds het zelfde probleem.
Dus maar de bougies vervangen en het probleem is op gelost
Nu weer blij en "vol" vermogen tuffen met de Mazda.
-
- Server Beheerder
- Berichten: 7243
- Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:29 pm
- Auto: BA V6R
- SYC/ Wie is wie-topic: 78
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
Re: NovaCaine's 323F HEI mod pag 9
Dus als ik het goed begreep was de hei-mod niet nodig? Wel goed dat hij nu op het volle vermogen weer tuft
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm
T3/T04E turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
-
- Novice
- Berichten: 607
- Lid geworden op: di 16 mei, 2006 12:46 am
- SYC/ Wie is wie-topic: 0
- Contacteer:
Re: NovaCaine's 323F HEI mod pag 9
[quote="barreljan"]Dus als ik het goed begreep was de hei-mod niet nodig? Wel goed dat hij nu op het volle vermogen weer tuft [/quote]
Jawel want de ontsteking die er eigenlijk op zat had het al begeven.
En dit is dan een goede optie om je ontsteking weer aan de praat te krijgen.
De ontsteking van de 2L zat er tijdelijk op, maar ik denk wel dat je gelijk heb als ik als eerst de bougies had vervangen, dat dan het probleem opgelost was.
Neemt nog niet weg dat de ontsteking toch een gevoelig punt blijft. Gezien Wolfje hier ook al problemen mee had.
De kans dat de ontsteking (unit) het nu begeeft is een stuk kleiner.
Dus ik verwacht er nu geen problemen meer mee.
Rare vraag misschien welke bougie's heb jij in je blok zitten?
NGK BKR6E11?
Want als ik zo eens op andere fora lees dan zijn die Irridium dingen niet super voor dit blok.
Jawel want de ontsteking die er eigenlijk op zat had het al begeven.
En dit is dan een goede optie om je ontsteking weer aan de praat te krijgen.
De ontsteking van de 2L zat er tijdelijk op, maar ik denk wel dat je gelijk heb als ik als eerst de bougies had vervangen, dat dan het probleem opgelost was.
Neemt nog niet weg dat de ontsteking toch een gevoelig punt blijft. Gezien Wolfje hier ook al problemen mee had.
De kans dat de ontsteking (unit) het nu begeeft is een stuk kleiner.
Dus ik verwacht er nu geen problemen meer mee.
Rare vraag misschien welke bougie's heb jij in je blok zitten?
NGK BKR6E11?
Want als ik zo eens op andere fora lees dan zijn die Irridium dingen niet super voor dit blok.
-
- Guru
- Berichten: 3294
- Lid geworden op: ma 29 jun, 2009 11:44 pm
- Auto: 323F BA 1.8 GT blok
- SYC/ Wie is wie-topic: 27107
- Contacteer:
Re: NovaCaine's 323F HEI mod pag 9
netjes, wil deze ook doen op m'n 4-pitter, moet alleen nog eens goed de draden onder de loep nemen..
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
God
-
- Server Beheerder
- Berichten: 7243
- Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:29 pm
- Auto: BA V6R
- SYC/ Wie is wie-topic: 78
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
Re: NovaCaine's 323F HEI mod pag 9
[quote="NovaCaine"][quote="barreljan"]Dus als ik het goed begreep was de hei-mod niet nodig? Wel goed dat hij nu op het volle vermogen weer tuft [/quote]
Jawel want de ontsteking die er eigenlijk op zat had het al begeven.
En dit is dan een goede optie om je ontsteking weer aan de praat te krijgen.
De ontsteking van de 2L zat er tijdelijk op, maar ik denk wel dat je gelijk heb als ik als eerst de bougies had vervangen, dat dan het probleem opgelost was.
Neemt nog niet weg dat de ontsteking toch een gevoelig punt blijft. Gezien Wolfje hier ook al problemen mee had.
De kans dat de ontsteking (unit) het nu begeeft is een stuk kleiner.
Dus ik verwacht er nu geen problemen meer mee.
Rare vraag misschien welke bougie's heb jij in je blok zitten?
NGK BKR6E11?
Want als ik zo eens op andere fora lees dan zijn die Irridium dingen niet super voor dit blok.[/quote]
Ah zo. Ja die ontstekingen zijn niet denderend goed. Ik heb bij mij wel de coils vervangen door nieuwe. Scheelde ook al een hoop met inhouden.
De bougies zijn volgens mij inderdaad die. Ik bestel ze altijd gewoon op kenteken. De bougies voor een KLDE (MX6) zijn te lang, dus let wel op de lengte. De bougies die erin zaten vanuit Japan waren dezelfde die in mn 2.0 zaten.
Die irridium dingen zijn een over de paard getilde bougies... Voegt niets toen en zijn schreeuwen duur.
Kan je de HEI mod ook posten voor het FAQ gedeelte ? Dan staat het keurig daar ook bij Als je hem even start in bijv. technische vragen deel + verzoek/pb naar ons modjes verkassen we hem even.
Jawel want de ontsteking die er eigenlijk op zat had het al begeven.
En dit is dan een goede optie om je ontsteking weer aan de praat te krijgen.
De ontsteking van de 2L zat er tijdelijk op, maar ik denk wel dat je gelijk heb als ik als eerst de bougies had vervangen, dat dan het probleem opgelost was.
Neemt nog niet weg dat de ontsteking toch een gevoelig punt blijft. Gezien Wolfje hier ook al problemen mee had.
De kans dat de ontsteking (unit) het nu begeeft is een stuk kleiner.
Dus ik verwacht er nu geen problemen meer mee.
Rare vraag misschien welke bougie's heb jij in je blok zitten?
NGK BKR6E11?
Want als ik zo eens op andere fora lees dan zijn die Irridium dingen niet super voor dit blok.[/quote]
Ah zo. Ja die ontstekingen zijn niet denderend goed. Ik heb bij mij wel de coils vervangen door nieuwe. Scheelde ook al een hoop met inhouden.
De bougies zijn volgens mij inderdaad die. Ik bestel ze altijd gewoon op kenteken. De bougies voor een KLDE (MX6) zijn te lang, dus let wel op de lengte. De bougies die erin zaten vanuit Japan waren dezelfde die in mn 2.0 zaten.
Die irridium dingen zijn een over de paard getilde bougies... Voegt niets toen en zijn schreeuwen duur.
Kan je de HEI mod ook posten voor het FAQ gedeelte ? Dan staat het keurig daar ook bij Als je hem even start in bijv. technische vragen deel + verzoek/pb naar ons modjes verkassen we hem even.
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm
T3/T04E turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
-
- Novice
- Berichten: 607
- Lid geworden op: di 16 mei, 2006 12:46 am
- SYC/ Wie is wie-topic: 0
- Contacteer:
Re: NovaCaine's 323F HEI mod pag 9
[quote="barreljan"]
Kan je de HEI mod ook posten voor het FAQ gedeelte ? Dan staat het keurig daar ook bij Als je hem even start in bijv. technische vragen deel + verzoek/pb naar ons modjes verkassen we hem even.[/quote]
Gedaan, nu de Modjes afwachten.
Van het weekend weer lekker verder knutselen, gezien het mooi weer wordt
Kan je de HEI mod ook posten voor het FAQ gedeelte ? Dan staat het keurig daar ook bij Als je hem even start in bijv. technische vragen deel + verzoek/pb naar ons modjes verkassen we hem even.[/quote]
Gedaan, nu de Modjes afwachten.
Van het weekend weer lekker verder knutselen, gezien het mooi weer wordt
-
- Guru
- Berichten: 4268
- Lid geworden op: za 25 feb, 2006 1:57 pm
- Auto: Mazda 5 1.8 Touring
- SYC/ Wie is wie-topic: 1750
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
Re: NovaCaine's 323F HEI mod pag 9
Mooi man.
Dit is idd een mooie oplossing voor het ontstekingsprobleem.
blijkbaar op internet niet goed gezocht toentertijd (of op de verkeerde steekwoorden natuurlijk).
Ben ook geen auto monteur, maar een PC monteur he
Dit is idd een mooie oplossing voor het ontstekingsprobleem.
blijkbaar op internet niet goed gezocht toentertijd (of op de verkeerde steekwoorden natuurlijk).
Ben ook geen auto monteur, maar een PC monteur he
-
- Newbie
- Berichten: 1
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2012 10:32 pm
- Auto: 323f glx
Re: NovaCaine's 323F HEI mod pag 9
hoi ik heb interesse in de koplampen heeft u ze nog?
-
- Novice
- Berichten: 542
- Lid geworden op: vr 09 mar, 2012 9:11 pm
- Auto: 323F BA '98
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
Re: NovaCaine's 323F HEI mod pag 9
[quote="brazilian76"]hoi ik heb interesse in de koplampen heeft u ze nog?[/quote]
Verkeerde topic?
Verkeerde topic?
RedFeather -
323F BA '98 1.5
Twilight Mica 12K
323F BA '98 1.5
Twilight Mica 12K
- pop-i
- Clublid
- Berichten: 5822
- Lid geworden op: di 14 mar, 2006 11:59 pm
- Auto: BA1.8GTX&BJ1.6
- SYC/ Wie is wie-topic: 2369
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
Re: NovaCaine's 323F HEI mod pag 9
Super kerel dat tie nu weer zonder problemen rijdt