Barreljan's Time Attack Turbo V6 - p.38 Grote revisie!

Stel jezelf en je Mazda 323F of Mazda 3 hier voor! Maak de andere forumleden jaloers met knappe foto's van je auto en informatie over de projecten waar je mee bezig bent.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Dit forum is enkel bedoeld voor gebruikers met een Mazda 323F!
Geen 323F? Klik hier!
Martin B
Rookie
Rookie
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 09 mar, 2009 1:40 pm
Auto: 323f BG 1.6
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Barreljan's Time Attack V6 - p.37 grote update!

Bericht door Martin B »

respect voor al het werk wat erin zit mannen en zeker wat ook op facebook al gezegt is, het is geen catalogus auto dus alles zelf uitvinden en dan met 290pk
uit de bus komen dat kunnen er maar weinig, super gedaan!

ps, is voor mij ook weer leren voor de GTX strax.
beter 1 mazda op de grond dan 10 door de lucht:P
Bassbound
Novice
Novice
Berichten: 740
Lid geworden op: zo 13 jan, 2008 1:27 am
Auto: 323f BA 1995
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: Barreljan's Time Attack V6 - p.37 grote update!

Bericht door Bassbound »

super project om te lezen en te zien, dikke respect.
komt deze met japfest ook in actie op zandvoort? :)
Afbeelding
Martin B
Rookie
Rookie
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 09 mar, 2009 1:40 pm
Auto: 323f BG 1.6
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Barreljan's Time Attack V6 - p.37 grote update!

Bericht door Martin B »

ga daar maar vanuit
beter 1 mazda op de grond dan 10 door de lucht:P
Martin B
Rookie
Rookie
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 09 mar, 2009 1:40 pm
Auto: 323f BG 1.6
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Barreljan's Time Attack V6 - p.37 grote update!

Bericht door Martin B »

ga daar maar vanuit
beter 1 mazda op de grond dan 10 door de lucht:P
barreljan
Server Beheerder
Server Beheerder
Berichten: 7243
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:29 pm
Auto: BA V6R
SYC/ Wie is wie-topic: 78
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Barreljan's Time Attack V6 - p.37 grote update!

Bericht door barreljan »

Hier nog even het onboard filmpje van de finale van Time Attack (25-05-2014) op Circuit Park Zandvoort.

Record tijd voor een 323F! Een super tijd neergezet van 2.06,62

.
[BBvideo 560,340][/BBvideo]

Veel andere foto's heb ik niet helaas. Wie heeft er wat gemaakt van langs de kant?

.
Afbeelding
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm

T3/T04E turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
barreljan
Server Beheerder
Server Beheerder
Berichten: 7243
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:29 pm
Auto: BA V6R
SYC/ Wie is wie-topic: 78
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Barreljan's Time Attack V6 - p.37 Turbo update!

Bericht door barreljan »

Afbeelding
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm

T3/T04E turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
barreljan
Server Beheerder
Server Beheerder
Berichten: 7243
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:29 pm
Auto: BA V6R
SYC/ Wie is wie-topic: 78
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Barreljan's Time Attack V6 - p.37 Turbo update!

Bericht door barreljan »

Oeps.. :mrgreen:

[album]3318[/album]

[album]3317[/album]

Mooi setje gesmede drijfstangen met ARP big-end bouten, lagers/lagerschalen set en ARP kopbouten

Nu de rest nog (zuigers enzo) en het schip met geld.
Afbeelding
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm

T3/T04E turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
barreljan
Server Beheerder
Server Beheerder
Berichten: 7243
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:29 pm
Auto: BA V6R
SYC/ Wie is wie-topic: 78
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Barreljan's Time Attack V6 - p.37 Turbo update!

Bericht door barreljan »

Right, de bestelling van de custom zuigers is er nog niet, dus tijd om de handen vies te maken. Ze gaat uit elkaar!


Alles nog samen en in elkaar geschroefd

Afbeelding


Bumper eraf..

Afbeelding


Raditor eraf, intercooler en oliekoeler eraf en nog wat

Afbeelding


Na het demonteren van de inlaat heb ik een probleem kunnen vinden waarom ik overdruk in het carrter had en dus ook de oilcatchcan. Blijken dus ook lekke klepseals te zjin.
De olie die je ziet op de klep zelf (donkergrijs/groenige) hoort daar niet! De zwarte aanslag is normaal.

Afbeelding


De Turbosmart wastegate, ziet er goed uit! Geen tekenen van slijtage of roest

Afbeelding


Uitlaat kant van de turbo, ziet er ook goed uit

Afbeelding


Inlaat kan van de turbo, ziet er ook goed en schoon uit. Op de gehele turbine geen speling te voelen :)

Afbeelding


Even een plaatje tussendoor...

Afbeelding


Daar gaat-ie

Afbeelding


Lege motorruimte

Afbeelding


En dan eindelijk op de motorsteun

Afbeelding


Een wat lekkende krukas keering..

Afbeelding


Wat spullen gedemonteerd..

Afbeelding


Linker cilinderkop, netjes en schoon. Ook geen dikke donkerbruine aanslag of andere slijtages te zien

Afbeelding


Rechter cilinderkop

Afbeelding


Klaar om de nokkenassen en dergelijke te verwijderen en de koppen eraf te halen

Afbeelding



Linkder cilinderkop gedemonteerd. Hier zijn we blij mee, het ziet er heel goed uit! Zeker na al die km's

Afbeelding

idem
Afbeelding


Linker cilinderkop, alle kleppen zien er goed uit. Zo hoort het!

Afbeelding


Linker cilinderbank nog een keer, even met flitser

Afbeelding


Rechter cilinderkop gedemonteerd

Afbeelding


Whooops!! Cilinder 2 heeft een probleem...

Afbeelding


Holy sh! Mother of all... wtf, cilinder 6 laat nog meer issues zien. Damn!

Afbeelding


Rechter cilinderkop, alle kleppen zien er goed uit, wat vettig maar prima.

Afbeelding


De kleppen van cilinder 6. Geen schade, geen butsen of krassen of iets wat we niet willen

Afbeelding


Oliezeef/pickup en de carter plaat. Ziet er niet gek uit :)

Afbeelding


De echte onderkant. Het onderblok is tweedelig namelijk.

Afbeelding


De krukas helemaal bloot

Afbeelding


Krukas lager oppervlakte, netjes! Geen krassen of vlekken/warmte tekenen.

Afbeelding


Krukas lagers in het onderste deel, ook erg netjes. Blijkt maar weer; goede olie en regelmatig verversen is een must!

Afbeelding


Maar eh.. wtf? Wacht even... Krom?

Afbeelding


Nog meer, alles bij elkaar. Sodeju.. Maar positief blijven, de big-end lagers van de drijfstangen zijn ook erg netjes, geen problemen!

Afbeelding


En waar ik geeindigd ben, eerste cilinderkop even in de ontvetter bak gehad met een borstel. Klaar voor vlakken

Afbeelding
Afbeelding
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm

T3/T04E turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
Gebruikersavatar
richardr6
Newbie
Newbie
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 11 okt, 2010 10:57 pm
Auto: 323F 2.0i V6
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Barreljan's Time Attack Turbo V6 - p.38 Grote revisie!

Bericht door richardr6 »

Behoorlijke "operatie"...

Mag ik vragen waar je de zuigers e.d. vandaan laat komen?
barreljan
Server Beheerder
Server Beheerder
Berichten: 7243
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:29 pm
Auto: BA V6R
SYC/ Wie is wie-topic: 78
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Barreljan's Time Attack Turbo V6 - p.38 Grote revisie!

Bericht door barreljan »

Uiteraard via de hofleverancier HPC Motorsport
Afbeelding
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm

T3/T04E turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
Plaats reactie